Γραμματισμός στις φυσικές επιστήμες και περιβαλλοντική πολιτική στην εκπαίδευση ενηλίκων: η περίπτωση του δάσους και της περιβαλλοντικής ηθικής και νομοθεσίας

Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η έρευνα του τρόπου με τον οποίο η φύση των φυσικών επιστημών μπορεί να εκφραστεί μέσα από ψηφιακές αφηγήσεις που αφορούν την περιβαλλοντική προστασία και οι οποίες δημιουργήθηκαν από μη ειδικούς ενήλικες εκπαιδευομένους στο πλαίσιο του γραμματισμού στις φυσικές επιστήμες, εστιάζοντας σε θέματα περιβαλλοντικής ηθικής και νομοθεσίας που αφορούν τα δάση. Στο πρώτο μέρος της διατριβής παρουσιάζεται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση αναφορικά με τον γραμματισμό των φυσικών επιστημών, την περιβαλλοντική ηθική, εκπαίδευση και νομοθεσία για το δάσος. Μια ιστορική αναδρομή του γραμματισμού στις φυσικές επιστήμες, της ιστορίας και φιλοσοφίας των φυσικών επιστημών και της ηθικής της επιστήμης ακολουθείται από την ανάδειξη της περιβαλλοντικής ηθικής και της συμβολής της στην εκπαίδευση για το δάσος. Οι νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν το περιβάλλον και την εκπαίδευση του πολίτη, τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο προσφέρουν μια ενημερωμένη οπτική στις προτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this thesis is to explore the way that the nature of physical sciences can be expressed through digital narratives, that have been developed by non-specialist environmental protection literacy students and are related to environmental protection, environmental ethics and forest legislation. The first part of the dissertation presents a literature review on the topics of literacy of sciences, environmental ethics, education, and forest legislation. A historical study of literacy of the natural sciences, history, philosophy, and ethics follows the emergence of environmental ethics and its contribution to forest education. Legislation on the environment and citizen education, both nationally and internationally, provides an up-to-date perspective on environmental education and forest protection proposals. The second part of the doctoral thesis, is focused on the design and implementation of research related to the studyof the way that the nature of the natural sciences is e ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49982
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49982
ND
49982
Εναλλακτικός τίτλος
Science literacy and environmental policy in adult education: the case of forest in the context of environmental ethics and legislation
Συγγραφέας
Κατσινίκας, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σέρογλου Φανή
Μαρκόπουλος Ιωάννης
Ζάχος Δημήτριος
Λαμπρινός Νικόλαος
Μαλανδράκης Γεώργιος
Παντέρα Αναστασία
Τσαντόπουλος Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΓεωεπιστήμες και Επιστήμες Περιβάλλοντος ➨ Επιστήμες περιβάλλοντος
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Γραμματισμός φυσικών επιστημών; Φύση φυσικών επιστημών; Περιβαλλοντική πολιτική; Περιβαλλοντικής ηθική και νομοθεσία; Εκπαίδευση ενηλίκων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.