Διερεύνηση της δομής του διαλείμματος με αναφορά στην παιγνιώδη δραστηριότητα: μια μελέτη παρατήρησης παιδιών δημοτικού σχολείου

Περίληψη

Βασικός σκοπός της παρούσας μελέτης αποτελεί η ανίχνευση και η αποτύπωση των κατηγοριών παιγνιωδών και μη παιγνιωδών δραστηριοτήτων των μαθητών του δημοτικού σχολείου κατά το διάλειμμα, στους χώρους του σχολείου. Επίσης, βασική επιδίωξη είναι η καταγραφή των χαρακτηριστικών και της ποιότητας του χώρου μέσα στον οποίο δραστηριοποιήθηκαν τα παιδιά, καθώς και των διαφόρων παιδαγωγικών δράσεων που εφαρμόζουν οι εκάστοτε εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. Η έρευνα έγινε με την μέθοδο της άμεσης, δομημένης και συστηματικής παρατήρησης, σε διάφορες περιοχές του ελληνικού χώρου από την ερευνήτρια αλλά και από εκπαιδευτικούς δημοτικών σχολείων, οι οποίοι είχαν εκπαιδευτεί από την ερευνήτρια και οι οποίοι εκτελούσαν χρέη παρατηρητή κατά την διάρκεια της εφημερίας τους. Παρατηρήθηκαν δύο ομάδες μαθητών: η πρώτη, αποτελούμενη από 120 παιδιά -60 αγόρια και 60 κορίτσια- που παρατηρήθηκε από την ερευνήτρια σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης κάθε παρατηρούμενου παι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main purpose of this study is to identify and imprint the categories of play-ful and non-playful activities of elementary school students during school breaks. Also, the main aim is to record the characteristics and quality of the area in which the children were active, as well as the various pedagogical activities implemented by the various teachers on duty during the break. The research was carried out by the method of direct, structured and systematic observation, in various areas of Greece by the researcher and primary school teachers who were trained by the re-searcher and who were observers during their on-call duty. Two groups of students were observed: the first, consisting of 120 children - 60 boys and 60 girls - observed by the researcher in collaboration with the classroom teacher of each observed child, and the second, consisting of 218 students - 106 boys and 112 girls observed of 260 teachers -158 men and 102 women. Each child was observed five times a week at one ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49731
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49731
ND
49731
Εναλλακτικός τίτλος
Research of the recess structure vis a vis playful activity: an observational study of primary school children
Συγγραφέας
Πετρίδου, Στυλιανή (Πατρώνυμο: Σωκράτης)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Ζάραγκας Χαρίλαος
Σακελλαρίου Μαρία
Μουρατίδου Αικατερίνη
Κούτρας Βασίλειος
Κόνσολας Εμμανουήλ
Καραδημητρίου Κωνσταντίνος
Θάνος Θεόδωρος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Παιγνιώδης δραστηριότητα; Μη παιγνιώδης δραστηριότητα; Παιχνίδι; Δημοτικό σχολείο; Διάλειμμα; Σχολική αυλή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)