Η ερμηνεία και κατασκευή γραφικών παραστάσεων στα πλαίσια της καλλιέργειας του στατιστικού συλλογισμού σε παιδιά Δ' τάξης του Δημοτικού Σχολείου: μία διδακτική παρέμβαση

Περίληψη

Η έρευνα που παρουσιάζεται στην παρούσα διατριβή είχε ως στόχο τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας διδακτικής παρέμβασης για τη διδασκαλία των γραφικών παραστάσεων σε μαθητές της Δ΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου. Η διδακτική παρέμβαση έχει ως στόχο την καλλιέργεια του στατιστικού συλλογισμού σε μαθητές της Δ΄ τάξης μέσω της ανάπτυξης ικανοτήτων τους στην ερμηνεία και κατασκευή γραφικών παραστάσεων. Από την ανασκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας διαπιστώθηκε ότι οι έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί σχετικά με τη διδασκαλία εννοιών της στατιστικής εστιάζουν στη διερεύνηση ικανοτήτων και δυσκολιών των μαθητών στις γραφικές παραστάσεις καθώς και στην ανάδειξη της αναγκαιότητας αναθεώρησης των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών με σκοπό την ενίσχυση της στατιστικής παιδείας δίνοντας έμφαση στη διδασκαλία των γραφικών παραστάσεων. Εν αντιθέσει, οι έρευνες που αναφέρονται σε προτάσεις μεθοδολογίας στη διδασκαλία της στατιστικής, όπως για παράδειγμα οι διδακτικές παρεμβάσεις είναι περιορισμένες. Τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The survey presented in this thesis was aimed at designing and implementing a teaching intervention to teach graphs to pupils in the fourth grade of primary school. The teaching intervention aims to cultivate statistical reasoning among students in the fourth grade by developing their skills in the interpretation and construction of graphs. The review of the international literature found that surveys conducted on the teaching of statistical concepts focus on exploring the skills and difficulties of students in graphs and on highlighting the need to revise curricula with a view to strengthening statistical education by emphasising the teaching of graphs. In contrast, surveys into methodological proposals in the teaching of statistics, such as teaching interventions, are limited.The current 2003 curriculum on Μathematics foresees the teaching of statistics in the fourth grade, while the new 2011 curriculum, designed in an attempt to revise the current curriculum and implemented only pil ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49719
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49719
ND
49719
Εναλλακτικός τίτλος
Graphs’ interpretation and construction for the development of statistical reasoning in year 4 children: an intervention study
Συγγραφέας
Βασιλά, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Κοινωνικών και Πολιτισμικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Δεσλή Δέσποινα
Τρέσσου Ευαγγελία
Καφούση Σόνια
Παπαδόπουλος Ιωάννης
Μπαραλής Γεώργιος
Τάτσης Κωνσταντίνος
Σκουμπουρδή Χρυσάνθη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Στατιστικός συλλογισμός; Διδακτική παρέμβαση; Γραφικές παραστάσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)