Ιχνηγραφώντας τις κειμενικές διαδρομές στη διαπραγμάτευση κοινωνικών ταυτοτήτων: από τη βιογραφία στο σενάριο και οι παιδαγωγικές τους συνεπαγωγές

Περίληψη

Το ακαδημαϊκό ερευνητικό ενδιαφέρον για τη μεταφορά των λογοτεχνικών έργων στον κινηματογράφο έχει καταγραφεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια στο πεδίο των Πολιτισμικών Σπουδών (Λογοτεχνία, Κινηματογραφικές Σπουδές). Ειδικότερα, η μελέτη του αρχικού κειμένου και του τελικού προϊόντος πριν αυτό οδηγηθεί σε μια άλλη μορφή (ως κινηματογραφική ταινία, λ.χ.) συνιστά αντικείμενο ενδιαφέροντος όχι μόνο για το χώρο των σπουδών γύρω από το τρόπο διαμόρφωσης του σεναρίου αλλά και στο χώρο των σπουδών για τον γραπτό λόγο γενικότερα. Μελέτες υπό το πρίσμα της Κριτικής Ανάλυσης Λόγου έχουν καταδείξει τη σημασία μελέτης του κάθε κειμένου ως ιδεολογικής δομής. Μέσα από τις συγκεκριμένες αναπαραστάσεις και οπτικές ενός θέματος που προβάλλει, κάθε συντάκτης/συντάκτρια προτείνει και τη δική του στάση στο πλέγμα των στάσεων και τοποθετήσεων που κυριαρχούν σε έναν συγκεκριμένο Χρονότοπο. Μέσα από το πλαίσιο αυτό, η παρούσα μελέτη παρακολουθεί τη διαδικασία διασκευής ενός αυτοβιογραφικού μυθιστορήματος σε κιν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The academic research interest in the transfer of literary texts to films has long been recorded in the field of Cultural Studies (Literature, Film Studies). More specifically, the study of the initial text and the final product before the latter turns into a different form (a film for instance) constitutes a subject of interest not only in the area of studies dealing with the way a script develops but also in the area of studies of written discourse in general. Studies conducted through the prism of Critical Discourse Analysis have demonstrated the importance of studying each text as an ideological construction. Through the particular representations and viewpoints of the topic projected in a text, each writer makes his/her own suggestion on the network of prevailing attitudes and stances in a given Chronotope. In this context, the present study traces the adaptation process of an autobiographical novel into a screenplay. There is a focus on describing the trajectory formed by the de ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49662
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49662
ND
49662
Εναλλακτικός τίτλος
Tracing the textual trajectories in the negotiation of social identities: from biography to script and their pedagogic implications
Συγγραφέας
Ντανόπουλος, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Κοινωνικών και Πολιτισμικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Κωστούλη Τρανταφυλλιά
Παπαδημητρίου Φωτεινή
Μπίμπου Ιωάννα
Αποστολίδου Βενετία
Αλεξίου Βασίλειος
Κανατσούλη Μελπομένη
Πασχαλίδης Γρηγόριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Ιδεολογία; Κοινωνικές ταυτότητες; Αφήγηση; Σπουδές Παραγωγής Γραπτών Κειμένων; Παραγωγή γραπτού λόγου; Στρατηγικές παραγωγής γραπτού λόγου; Διαδρομές κειμένων; (επανα)σημείωση; Κριτική ανάλυση λόγου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)