Η διδασκαλία των βιολογικών εννοιών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση προγράμματος ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου και ανοιχτών εκπαιδευτικών πόρων

Περίληψη

Η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών (ΦΕ) γενικά παρουσιάζει έντονο ενδιαφέρον σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Ιδιαίτερα σημαντική είναι, όμως, η διδασκαλία τους στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, καθώς η φυσική περιέργεια των μαθητών αυτής της ηλικίας μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό, ώστε αυτοί να καλλιεργήσουν τον επιστημονικό τους γραμματισμό. Στις ΦΕ ανήκει και η Βιολογία για την οποία υπάρχει έντονο ενδιαφέρον που κυρίως σχετίζεται με την όξυνση σημαντικών προβλημάτων, που αφορούν σε θέματα ασθενειών, περιβαλλοντικά και κοινωνικά. Η πρόσφατη δε πανδημία του κορωνοϊού κατέστησε τον βιολογικό γραμματισμό πιο επίκαιρο και αναγκαίο από ποτέ, καθώς ο μαθητής, θα πρέπει να είναι ενημερωμένος και συνειδητοποιημένος για την πραγματικότητα που βιώνει, ώστε να λαμβάνει αποφάσεις με την ιδιότητα του ενεργού πολίτη. Στο πλαίσιο αυτό σημαντικό ρόλο διαδραματίζει ο δάσκαλος, καθώς διαμεσολαβεί ανάμεσα στα γνωστικά αντικείμενα και τον μαθητή, θέτει και προσπαθεί να ικανοποιήσει τους μαθησια ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The teaching of Sciences is generally of great interest at all levels of education. Particularly important, however, is the importance of their teaching in Primary Education, as the curiosity of students of this age can be utilized by the teacher, so that they can cultivate their scientific literacy. Sciences also include Biology, for which there is a strong interest, which is mainly related to the exacerbation of important problems, which mainly concern environmental and social issues and issues of diseases. The recent pandemic Covid 19 has made biological literacy more relevant and necessary than ever, as students must be aware of the reality they live in order to make decisions as active citizens. In this context, the teacher plays an important role, as he mediates between the cognitive objects and the student, sets and tries to satisfy the learning objectives. Therefore, their beliefs and especially their self-efficacy beliefs influence the way they teach, the choice of their educa ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 4/2024)
DOI
10.12681/eadd/49224
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49224
ND
49224
Εναλλακτικός τίτλος
The teaching of biological concepts in primary education: design, implementation and evaluation of a digital educational content and open educational resources course
Συγγραφέας
Τζοβλά, Ειρήνη (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής
Εξεταστική επιτροπή
Κεδράκα Αικατερίνη
Καραλής Αθανάσιος
Κουγιουρούκη Μαρίνα
Γρηγορίου Μαρία
Ραβάνης Κωνσταντίνος
Μπότσογλου Καφένια
Παυλή-Κορρέ Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Πεποιθήσεις αυτοαποτελεσματικότητας δασκάλων; Βιολογικές έννοιες; Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών; Ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο; Ανοικτοί εκπαιδευτικοί πόροι
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xvi, 220 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.