Η χρήση του λεξικού για τη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας και η συμβολή του στην καλλιέργεια της γλωσσικής έκφρασης

Περίληψη

Η ένταξη και η χρήση του λεξικού στο γλωσσικό μάθημα συνιστούν μια απαραίτητη και χρήσιμη δραστηριότητα στο πεδίο της διδακτικής των γλωσσών, η οποία παρέχει στους μαθητές τη δυνατότητα να μυηθούν στην ερευνητική μέθοδο και στην αυτόνομη αναζήτηση. Αντικείμενο της παρούσας μελέτης αποτελεί η διερεύνηση, σε θεωρητικό και εμπειρικό επίπεδο, της σπουδαιότητας χρήσης του λεξικού από μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στο θεωρητικό μέρος, εξετάζεται η αναγκαιότητα χρήσης του λεξικού στο σχολείο και στο σπίτι, με αξιοποίηση της σχετικής ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας. Στο εμπειρικό μέρος παρουσιάζονται τα ευρήματα δύο ερευνών, που διεξήχθησαν μέσω τριών ερωτηματολογίων. Κύριος στόχος των ερευνών ήταν να ανιχνευτούν οι στάσεις, οι απόψεις και οι συμπεριφορές μαθητών και εκπαιδευτικών της Ελλάδας σε ό,τι αφορά στη χρήση των λεξικών, στη διδασκαλία στρατηγικών χρήσης αυτών και στη συμβολή τους στην καλλιέργεια της γλωσσικής έκφρασης των μαθητών, πριν και μετά την ένταξη των δύο λεξικών ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Τhe incorporation and use of the dictionary in the language course constitutes a necessary and useful activity in the field of language didactics providing, in this way, to the students the possibility to introduce themselves to a searching method and an autonomous search. The goal of this paper is to examine, both in theoretical and empirical level, the importance of using dictionaries by Primary Education students. In the theoretical part, it is examined the necessity of dictionary use at school and at home, turning to advantage the Greek and international bibliography pertaining to dictionaries and their use. In the empirical part, there are presented the findings of two studies that were performed by using three questionnaires. The main goal of the studies was to detect the tendencies, the points of view and the behavior of students and educators of our country as far as it concerns the use of dictionaries, the teaching of strategies of using them, as well as their contribution to ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/47998
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47998
ND
47998
Εναλλακτικός τίτλος
The use of dictionary for the teaching of mother tongue and its contribution to the cultivation of language expression
Συγγραφέας
Ζερδελή, Σοφία (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Επαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σαραφίδου Τριανταφυλλιά
Ταρατόρη Ελένη
Νάκας Αθανάσιος
Κέκκερης Γεράσιμος
Θωμαδάκη Ευαγγελία
Μαγουλά Ευγενία
Κουγιουρούκη Μαρίνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Λεξικά; Λεξιλόγιο; Στρατηγικές εκμάθησης χρήσης λεξικού; Διδασκαλία λεξιλογίου; Μεταβλητές; Μακροδομή; Μικροδομή; Διδασκαλία γλώσσας; Καλλιέργεια γλωσσικής έκφρασης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
539 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)