Σύγκριση της ικανότητας ορισμού των λέξεων ατόμων διαφορετικών ηλικιακών ομάδων

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή έχει ως αντικείμενο μελέτης την ικανότητα ορισμού λέξεων που παράγουν άτομα διαφορετικών ηλικιακών ομάδων, τον καθορισμό των ειδών ορισμού που προτιμώνται από κάθε ηλικιακή ομάδα καθώς και τη συσχέτιση της ορθότητας των παραγόμενων ορισμών από μεταβλητές όπως το μέρος του λόγου (ουσιαστικό, επίθετο, ρήμα), τον τρόπο μορφολογικής δόμησης των λέξεων (απλές και σύνθετες λέξεις), τη σημασιολογική δομή (συγκεκριμένες, αφηρημένες λέξεις) το φύλο, την ηλικία, την κατεύθυνση σπουδών (θεωρητική, θετική) και το μορφωτικό επίπεδο. Το δείγμα αποτέλεσαν 322 άτομα διαφορετικών ηλικιακών ομάδων, μαθητές, φοιτητές και ενήλικες. Τα άτομα αυτά κλήθηκαν να ορίσουν προφορικά τις 16 λέξεις (8 ουσιαστικά, 4 ρήματα και 4 επίθετα). Οι ορισμοί που παρήχθησαν, ηχογραφήθηκαν και, στη συνέχεια, έγινε η απομαγνητοφώνηση των απαντήσεων. Για την κωδικοποίηση και βαθμολόγηση των απαντήσεων υιοθετήθηκε το πρωτόκολλο των Marinellie & Johnson (2002, 2004). Οι ορισμοί αξιολογήθηκαν και βαθμολογήθηκαν τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this dissertation is to study the ability to define words produced by individuals of different age groups, to define the preferred types of definitions for each age group, and to correlate the accuracy of the definitions produced with variables such as: part of speech (noun, adjective, verb), morphological structure (simple, and compound words), semantic structure (specific and abstract nouns), gender, age, education type (humanities, science) and educational level. The sample consisted of 322 individuals of different age groups, pupils, university students, and adults, who were asked to define 16 words (8 nouns, 4 verbs and 4 adjectives) orally. The definitions were produced, recorded, and transcribed. Marinellie & Johnson’s Protocol (2002, 2004) was adopted for the coding and grading of responses. Definitions were scored on a five-point scale along a continuum consistent that reflects the developmental path of the definitions. The highest score possible was 80 points. ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/47056
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47056
ND
47056
Εναλλακτικός τίτλος
The comparison of definitional ability of different age groups
Συγγραφέας
Δούρου, Χρυσούλα (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Κλασικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Γαβριηλίδου Ζωή
Καμπάκη - Βουγιουκλή Πηνελόπη
Ευθυμίου Αγγελική
Ξυδόπουλος Γεώργιος
Μάρκος Άγγελος
Μητσιάκη Μαρία
Γαλαντόμος Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Ορισμός λέξεων; Διαφορετικές ηλικιακές ομάδες; Ικανότητα; Σκορ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
369 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)