Λιμενικός ανταγωνισμός: επιπτώσεις ανταγωνισμού από την κάθετη ενοποίηση στους λιμένες εμπορευματοκιβωτίων

Περίληψη

Το κύριο κίνητρο της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η διερεύνηση του ανταγωνισμού των θαλάσσιων λιμένων εμπορευματοκιβωτίων (ε/κ) σε επίπεδο τερματικών σταθμών, και συγκεκριμένα των επιπτώσεων του ανταγωνισμού της κάθετης ενοποίησης μεταξύ εταιριών τακτικών γραμμών και τερματικών σταθμών ε/κ (liner – terminal vertical integration, LTVI). Συγκεκριμένα, η μελέτη εξετάζει τις επιπτώσεις της κάθετης ενοποίησης των εταιριών τακτικών γραμμών στους φορτωτές (shippers) αναφορικά με την τιμή και συγκεκριμένα τις λιμενικές χρεώσεις διαχείρισης φορτίου (terminal handling charges, THCs), την επιλογή των υπηρεσιών και την ποιότητα των υπηρεσιών. Η εμπειρική έρευνα δείχνει ότι οι οποιεσδήποτε βελτιώσεις αποδόσεων από την κάθετη ολοκλήρωση δεν μετακυλίστηκαν στους φορτωτές, οι οποίοι δεν επωφελούνται από την είσοδο των ναυτιλιακών εταιριών στους τερματικούς σταθμούς ε/κ όσον αφορά τα THCs, ακόμη και αν μια τέτοια είσοδος αποτελεί μια κερδοφόρα επιχείρηση για τις εταιρίες τακτικών γραμμών. Τα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main motivation of the present PhD thesis is to investigate the competition of container seaports in terminals level, and specifically the competition effects of liner – terminal vertical integration (LTVI). Specifically, it examines the competition effects of the LTVI on shippers concerning the price, thus the terminal handling charges (THCs), the choice of services, and the quality of service. Empirical research shows that any efficiencies gained from the vertical integration have not been passed on to shippers. Shippers do not benefit from the liners’ entry in container terminal services in terms of THCs, even if such an entry is a profitable business. THCs continued to increase for both integrated and non-integrated liners, making apparent that vertical integration has not led to the elimination or at least the reduction of double marginalisation. Furthermore, the choice of services is limited and the quality of service is declined. The investment of liner companies in containe ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/46457
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46457
ND
46457
Εναλλακτικός τίτλος
Port competition: competition effects of vertical integration in container ports
Συγγραφέας
Κόλλια, Στεφανία (Πατρώνυμο: Αναστάσιος)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών
Εξεταστική επιτροπή
Πάλλης Αθανάσιος
Λεκάκου Μαρία
Χαρλαύτη Τζελίνα
Θεοτοκάς Ιωάννης
Θανοπούλου Ελένη
Σαμπράκος Ευάγγελος
Χλωμούδης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Οικονομικά και Επιχειρήσεις
Λέξεις-κλειδιά
Λιμενικός ανταγωνισμός; Κάθετη ενοποίηση; Τερματικοί σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων; Εταιρίες τακτικών γραμμών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
xv, 213 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)