Οι διεθνείς, υπερεθνικές και διεθνικές ρυθμίσεις του χρόνου ναυτικής εργασίας και οι επιπτώσεις του στη ναυτική ασφάλεια

Περίληψη

Η διατριβή επιχειρεί να συνδέσει το χρόνο ναυτικής εργασίας και ανάπαυσης των ναυτικών με την εξασφάλιση της ναυτικής ασφάλειας. Η σπουδαιότητα της παραπάνω σύνδεσης έγκειται στο γεγονός ότι ο «ανθρώπινος παράγοντας» εξακολουθεί να αποτελεί την κυριότερη αιτία των ναυτικών ατυχημάτων. Ωστόσο, μέχρι στιγμής, η διεθνής κοινότητα δεν είναι σε θέση να προσδιορίσει με σαφήνεια τα αίτια των ανθρώπινων σφαλμάτων που προκαλούν τα ναυτικά ατυχήματα. Η παραβίαση των προτύπων υγιεινής και ασφάλειας στο πλοίο και, ειδικότερα, η μη τήρηση του νόμιμου ωραρίου εργασίας και ανάπαυσης των ναυτικών, αποτελούν τις πρωταρχικές αιτίες των ναυτικών ατυχημάτων. Είναι επομένως σαφές ότι ο σεβασμός του θεσμοθετημένου χρόνου εργασίας και ανάπαυσης των ναυτικών, όπως και η τήρηση των συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας στο πλοίο, αφενός, διασφαλίζουν την ασφαλή πλεύση του πλοίου καθώς και τις ασφαλείς συνθήκες εργασίας στα μέλη του πληρώματος και αφετέρου συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία της ναυτιλιακής επιχείρησης ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral thesis attempts to shed light in the connection between seafarers' working and rest time and maritime safety. The importance of the above link lies in the fact that the "human factor" continues to be the leading cause of maritime accidents. However, so far, the international community has not been able to clearly identify the causes of human error that result to maritime accidents. Violations of seafarers’ working and living conditions and in particular the failure to comply with seafarers' legal working hours and rest, are the primary causes of maritime accidents. It is therefore clear that respect for the statutory working time and hours of rest of seafarers, as well as compliance with hygiene and safety, have two objectives: on the one hand, they ensure the safe navigation of the ship and the safe working conditions for the crew members; on the other hand, they contribute to the proper functioning of maritime companies and to the development of the shipping industry in ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 8/2022)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46161
ND
46161
Εναλλακτικός τίτλος
The international, supranational and transnational dimensions of working time in maritime sector and its implications on maritime safety
Συγγραφέας
Κιλτίδου, Δέσποινα Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Νομικών Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Νομικής. Τομέας Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Δεληγιάννη - Δημητράκου Χριστίνα
Στεργίου Άγγελος
Κιοσσέ - Παυλίδου Λευκή
Ζερδελής Δημήτριος
Σαρηγιαννίδης Μιλτιάδης
Κούρτης Βασίλειος
Θεοδόσης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Νομική Επιστήμη - Δίκαιο
Λέξεις-κλειδιά
Χρόνος ναυτικής εργασίας; Ναυτική ασφάλεια; Ναυτικά ατυχήματα; Ανθρώπινος παράγοντας; Συνθήκες ναυτικής εργασίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
419 σ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού Μη εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα