Η ειδική διδακτική μεθοδολογία γλωσσικών δεξιοτήτων σε μαθητές με νοητικές αναπηρίες στην ενταξιακή δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η αξιολόγηση εκπαιδευτικών πρακτικών σε μαθητές με νοητικές αναπηρίες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Κύριος στόχος της έρευνας αποτελεί ο προσδιορισμός της κατάλληλης διδακτικής υποστήριξης των γλωσσικών δεξιοτήτων για τη συγκεκριμένη μαθητική ομάδα ώστε να ενταχθούν στα γενικά σχολεία. Το παιδαγωγικό αυτό ζήτημα εξετάζεται μέσω τριών ερευνητικών ερωτημάτων: (α) κατά πόσο το παιδαγωγικό εργαλείο, Στοχευμένο, Ατομικό, Δομημένο, Ενταξιακό Πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΑΔΕΠΕΑΕ), που εφαρμόζεται για τις ανάγκες της παρούσας μελέτης, υποστηρίζει τις γλωσσικές δεξιότητες των μαθητών με νοητικές αναπηρίες, (β) πώς η διαφοροποίηση του παιδαγωγικού υλικού σύμφωνα με νευροαναπτυξιακές περιοχές μαθησιακής ετοιμότητας συντελεί στη μεταβολή της γλωσσικής τους ικανότητας και (γ) πώς το ΣΑΔΕΠΕΑΕ μέσω της αναγνωστικής ετοιμότητας προωθεί την ισότιμη συμμετοχή τους στη σχολική και ευρύτερη κοινότητα. Στο ερευνητικό τμήμα της εργασίας αξιοπ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this thesis is to evaluate educational practices for students with intellectual disabilities in secondary education. The goal of the research is to identify appropriate teaching support for language skills so that the particular student group could be included into general schools. This pedagogical issue is studied through three research questions: (a) whether a Targeted, Individual, Structured, Integrated Program for Students with Special Educational Needs (TISIPfSENs) supports the language skills of students with intellectual disabilities, (b) how the differentiation of pedagogical material into neurodevelopmental learning readiness areas contributes to the development of students’ linguistic competence; and (c) how the TISIPfSENs, through reading, readiness promotes equal participation in the school and the wider community.The survey used mixed research to extract qualitative and quantitative findings. Action research was implemented by observation methodology and the met ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46070
ND
46070
Εναλλακτικός τίτλος
The special teaching methodology of language skills to students with intellectual disabilities in inclusive secondary education
Συγγραφέας
Πανόπουλος, Νικόλαος Παναγιώτης
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών. Τμήμα Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Δροσινού - Κορέα Μαρία
Γούτσος Διονύσιος
Τραυλός Αντώνιος
Ζακοπούλου Βικτώρια
Ρούσσος Πέτρος
Σταυρακάκη Σταυρούλα
Δελλή Δήμητρα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Νοητικές αναπηρίες; Γλωσσικές δεξιότητες; ΣΑΔΕΠΕΑΕ; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
335 σ., εικ., πιν., σχημ.