Επίδραση παρεμβατικού προγράμματος στη φυσική δραστηριότητα και στην αδρή κινητική συναρμογή παιδιών που μετέχουν στο πρόγραμμα των δημοτικών παιδικών σταθμών

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η μελέτη της επίδρασης ενός παρεμβατικού προγράμματος, εντός του περιβάλλοντος των Παιδικών Σταθμών (ΠΣ), στη α) Βηματομετρική Φυσική Δραστηριότητα (ΒΦΔ) των παιδιών (αριθμός βημάτων/ημέρα) κατά τη διάρκεια του προγράμματος του ΠΣ και β) στην Αδρή Κινητική Συναρμογή (ΑΚΣ) τους. Έγγραφη συγκατάθεση συμμετοχής στην έρευνα έδωσαν οι γονείς 143 παιδιών. Ωστόσο, μετά τις αρχικές μετρήσεις το δείγμα αποτέλεσαν 140 παιδιά, από 4 ΠΣ, 60 αγόρια και 80 κορίτσια, ηλικίας 5-6 ετών (61,51±1,85 μηνών). Με την μέθοδο της λοταρίας επιλέχτηκαν 2 ΠΣ που αποτέλεσαν την Πειραματική Ομάδα (ΠΟ) (Ν=74) και 2 ΠΣ που αποτέλεσαν την Ομάδα Ελέγχου (ΟΕ) (Ν=66). Τα παιδιά της ΠΟ συμμετείχαν στο πρόγραμμα των ΠΣ με καθημερινή προσθήκη σε αυτό ειδικά σχεδιασμένων εκπαιδευτικών μονάδων ΦΔ διάρκειας 45-50 λεπτών με έμφαση στις δεξιότητες μετακίνησης, συνολικής διάρκειας ενός σχολικού έτους. Τα παιδιά της ΟΕ συμμετείχαν στο τυπικό καθημερινό πρόγραμμα των ΠΣ. Για την αξιολόγηση της ΦΔ χ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present study was to investigate the impact of an intervention programme within the kindergarten environment (K) to: a) the pitching (ambulatory) physical activity of children (APA) (number of steps/day) during the kindergarten programme and b) the gross motor coordination of children (GMC). Informed consent was obtained from 143 eligible children. After the baseline assessments, the sample consisted of 140 children from 4 kindergartens, 60 boys and 80 girls, aged 5-6 years (61.51±1.85 months old). With the lottery method, 2 kindergartens were selected which formed the Experimental Group (EG) (N=74) and 2 kindergartens which formed the Control Group (CG) (N=66). The EG children participated in the K programme with a daily addition of specially designed training units of Physical Activity to this of a 45-50 minutes duration, with emphasis on motor skills of a whole school year total duration. The CG children participated in the typical daily kindergarten programme. For th ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45677
ND
45677
Εναλλακτικός τίτλος
The impact of an intervention programme on the physical activity and the gross motor coordination of children who participate in the programme of municipal kindergartens
Συγγραφέας
Αϊβαζίδης, Δημήτριος Ιωάννης
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού . Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Καμπάς Αντώνιος
Αγγελούσης Νικόλαος
Βενετσάνου Φωτεινή
Γούργουλης Βασίλειος
Κουρτέσης Θωμάς
Μιχαλοπούλου Μαρία
Κούλη Όλγα
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική & Επιστήμες Υγείας
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά
Πρόγραμμα παρέμβασης; Παιδικοί σταθμοί; Φυσική δραστηριότητα; Αδρή κινητική συναρμογή,; Προσχολική ηλικία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού Μη εμπορική Χρήση Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα