Περίληψη
Η έρευνα αυτή σχετίζεται με την παιδαγωγική γνώση που αποκτούν εκπαιδευτικοί οι οποίοι ειδικεύονται στη διδασκαλία των πεδίων της Χημείας, της Βιολογίας ή της Φυσικής κατά τη διάρκεια της αρχικής τους εκπαίδευσης στην Ζιμπάμπουε, καθώς και με την γνώση η οποία απαιτείται όταν καλούνται να διδάξουν το αντικείμενο 'Ενοποιημένες Φυσικές Επιστήμες' ('ΕΦΕ') (διδασκαλία εκτός πεδίου). Η μελέτη αυτή καθοδηγείται από δύο ερευνητικά ερωτήματα: (α) Πως οι εκπαιδευτικοί που ειδικεύονται στη Χημεία, τη Βιολογία ή τη Φυσική περιγράφουν το περιεχόμενο της παιδαγωγικής γνώσης ΕΦΕ, και (β) ποια είναι τα κενά που παρατηρούνται μεταξύ της γνώσης που οι εκπαιδευτικοί αυτοί λαμβάνουν από τα Ιδρύματα Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών και της εμπειρικής γνώσης που απαιτείται για τη διδασκαλία του συγκεκριμένου αντικειμένου; Για να απαντηθούν τα ερωτήματα αυτά χρησιμοποιήθηκαν ποσοτικές και ποιοτικές τεχνικές λήψης δεδομένων (ερωτηματολόγια κλειστών και ανοικτών ερωτήσεων, καθώς και συνεντεύξεις). Το ερευνητικό δείγ ...
Η έρευνα αυτή σχετίζεται με την παιδαγωγική γνώση που αποκτούν εκπαιδευτικοί οι οποίοι ειδικεύονται στη διδασκαλία των πεδίων της Χημείας, της Βιολογίας ή της Φυσικής κατά τη διάρκεια της αρχικής τους εκπαίδευσης στην Ζιμπάμπουε, καθώς και με την γνώση η οποία απαιτείται όταν καλούνται να διδάξουν το αντικείμενο 'Ενοποιημένες Φυσικές Επιστήμες' ('ΕΦΕ') (διδασκαλία εκτός πεδίου). Η μελέτη αυτή καθοδηγείται από δύο ερευνητικά ερωτήματα: (α) Πως οι εκπαιδευτικοί που ειδικεύονται στη Χημεία, τη Βιολογία ή τη Φυσική περιγράφουν το περιεχόμενο της παιδαγωγικής γνώσης ΕΦΕ, και (β) ποια είναι τα κενά που παρατηρούνται μεταξύ της γνώσης που οι εκπαιδευτικοί αυτοί λαμβάνουν από τα Ιδρύματα Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών και της εμπειρικής γνώσης που απαιτείται για τη διδασκαλία του συγκεκριμένου αντικειμένου; Για να απαντηθούν τα ερωτήματα αυτά χρησιμοποιήθηκαν ποσοτικές και ποιοτικές τεχνικές λήψης δεδομένων (ερωτηματολόγια κλειστών και ανοικτών ερωτήσεων, καθώς και συνεντεύξεις). Το ερευνητικό δείγμα ήταν 60 επιλεγμένοι εκπαιδευτικοί ΕΦΕ, χωρισμένοι σε τρεις ομάδες σύμφωνα με το πεδίο εξειδίκευσής τους (Χημεία, Βιολογία και Φυσική). Όσον αφορά στο πρώτο ερευνητικό ερώτημα, τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι οι καθηγητές ΕΦΕ διαθέτουν ένα κοινό σύνολο γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων που θεωρούν ότι απαιτούνται στη διδασκαλία του συγκεκριμένου αντικειμένου. Ένα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό των πορισμάτων της έρευνας είναι η σχετική ομοιομορφία απόψεων των εκπαιδευτικών των τριών ομάδων εξειδίκευσης. Πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι υπάρχει έντονη διακύμανση στην αντίληψη των τριών ομάδων ως προς τις μεταβλητές 'διδασκαλία μέσω της πρακτικής εργασίας', 'σημασία της αρχικής εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών σε θέματα διδασκαλίας ΕΦΕ' και 'γνώση της κουλτούρας των μαθητών'. Όσον αφορά στο δεύτερο ερευνητικό ερώτημα, τα αποτελέσματα της μελέτης αναδεικνύουν σημαντικά κενά και διαφορές ανάμεσα στην παιδαγωγική γνώση και τη γνώση περιεχομένου που λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί ΕΦΕ από τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα και την εμπειρική γνώση που απαιτείται στις αίθουσες διδασκαλίας του προγράμματος ΕΦΕ. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα τονίζουν την ανάγκη να τροποποιηθούν κατάλληλα τα προγράμματα σπουδών Εκπαίδευσης των Εκπαιδευτικών ώστε να μειωθούν οι εντάσεις και εξομαλυνθούν οι διαφορές ανάμεσα στις δύο αυτές εκδοχές γνώσης.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This research relates to the knowledge acquired by teachers who specialize in teaching Chemistry, Biology or Physics during their initial training in Zimbabwe, as well as the knowledge required when they have to teach the subject 'Integrated Science' ('IS') (out-of-field teaching). The study is guided by two research questions: (a) How do teachers who specialised in Chemistry, Biology or Physics describe secondary school Integrated Science teaching? and (b) What are the gaps in knowledge between the Integrated Science teachers’ espoused knowledge from Teacher Education Institutions and the enacted experiential knowledge needed in Integrated Science classrooms? This study followed a mixed methods research design with an initial quantitative phase in which 60 Integrated Science (IS) teachers were selected through snowball sampling and surveyed. A purposive case selection of 9 IS teachers from the 60 teachers were then interviewed during the second research phase. The research participant ...
This research relates to the knowledge acquired by teachers who specialize in teaching Chemistry, Biology or Physics during their initial training in Zimbabwe, as well as the knowledge required when they have to teach the subject 'Integrated Science' ('IS') (out-of-field teaching). The study is guided by two research questions: (a) How do teachers who specialised in Chemistry, Biology or Physics describe secondary school Integrated Science teaching? and (b) What are the gaps in knowledge between the Integrated Science teachers’ espoused knowledge from Teacher Education Institutions and the enacted experiential knowledge needed in Integrated Science classrooms? This study followed a mixed methods research design with an initial quantitative phase in which 60 Integrated Science (IS) teachers were selected through snowball sampling and surveyed. A purposive case selection of 9 IS teachers from the 60 teachers were then interviewed during the second research phase. The research participants were divided into 3 equal cohorts in both phases of the research according to area of study specialisation (Chemistry, Biology and Physics). Concerning the first research question, the results of the study indicate the IS teachers have a common set of knowledge, skills, and dispositions that are, in their professional opinion, needed and in some instances, would enable them to teach IS. A striking feature of the survey findings was the similitude in discernments among the three cohorts with different levels of teaching experience. It however should be noted that there was a marked variance in the perception of the three cohorts of teachers towards teaching through Practical Work, importance of pre-service teacher education specialisation towards teaching IS and knowledge of students’ culture. Concerning the second research question, the results of the study indicate gaps emerging on the knowledge of IS teachers as they articulated their espoused knowledge from tertiary institutions against their enacted experiential knowledge needed in IS classrooms. Most of this knowledge came out as challenges the teachers encountered as they endeavoured to implement the IS curriculum. The research participants emphasised the need to adjust teacher education curriculum in order to alleviate the challenges.
περισσότερα