Ανάπτυξη ενός αποτελεσματικού πλαισίου εφαρμογής της αξιολόγησης της πανεπιστημιακής εκπαιδευτικής διαδικασίας

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή προτείνει ένα πλαίσιο εφαρμογής για την αξιολόγησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με απώτερο σκοπό την επιτυχία των φοιτητών και γενικότερα τη βελτίωση της μαθησιακής και εκπαιδευτικής τους εμπειρίας. Για να επιτευχθεί η αποτελεσματικότητα του πλαισίου, έχουν ληφθεί υπόψη θεωρίες από τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, μοντέλων αλλαγής και συμπεριφοράς, καθώς επίσης και γνωστικά, ψυχομετρικά και παιδαγωγικά μοντέλα.Για τη διαμόρφωσή του πλαισίου χρησιμοποιήθηκαν πηγές από τη διεθνή βιβλιογραφία, μελέτες εφαρμογής των πλαισίων αξιολόγησης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, και δεδομένα που προέκυψαν από συνεντεύξεις και τις έρευνες που διεξήχθηκαν για τις ανάγκες της παρούσας διατριβής (στις ΜΟΔΙΠ των ΑΕΙ/ΤΕΙ, στους ακαδημαϊκούς και στους φοιτητές), οι οποίες αποσκοπούσαν συν τοις άλλοις στον εντοπισμό των προβλημάτων και γενικότερα στην αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης για τις διαδικασίες αξιολόγησης των ελληνικών πανεπιστημίων, αλλά και στην ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present dissertation proposes an implementation framework for the assessment of the educational process in higher education having ultimate aim the student success and generally the improvement of the learning and educational experience of the students. The development of the framework was based on the concept of 'intelligent accountability', where the two assessment processes (formative and cumulative) converge, focusing on self-evaluation, in order to increase the mutual trust between the members of the academic community (students, academics and administrators). In order to achieve the effectiveness of the framework have been taken into account theories of Total Quality Management, change and behavior theories, as well as cognitive, psychometric and pedagogical models. For the development of the framework, were used sources from the international literature review, studies on the implementation of the national and European Quality Assurance Framework, as well as data from inter ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44621
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44621
ND
44621
Εναλλακτικός τίτλος
Development of an effective implementation framework for the assessment of the educational process in higher education
Συγγραφέας
Μπακατσάκη, Μαρία (Πατρώνυμο: Εμμανουήλ)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πολυτεχνείο Κρήτης. Σχολή Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
Εξεταστική επιτροπή
Σταυρουλάκης Γεώργιος
Ζοπουνίδης Κωνσταντίνος
Γρηγορούδης Ευάγγελος
Μουστάκης Βασίλειος
Κοντογιάννης Θωμάς
Καφέτσιος Κωνσταντίνος
Βούζας Φώτης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αξιολόγησης πανεπιστημιακής εκπαιδευτικής διαδικασίας; Πλαίσιο εφαρμογής αξιολόγησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης; Ποιότητα στην ανώτατη εκπαίδευση; Βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα πανεπιστήμια; Εφαρμογή στα Ελληνικά Πανεπιστήμια; Αποτελεσματική εφαρμογή της αξιολόγησης μαθημάτων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
525 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)