Στάσεις, κίνητρα και προτιμήσεις των παιδιών σχολικής ηλικίας για την ανάγνωση

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής ήταν η εξέταση της σχέσης ανάμεσα στις στάσεις, τα κίνητρα και τις προτιμήσεις για ανάγνωση των μαθητών σχολικής ηλικίας. Μέχρι σήμερα, όπως δείχνει η ανασκόπηση της σχετικής διεθνούς βιβλιογραφίας, ενώ για καθένα ξεχωριστά (στάση, κίνητρο, προτίμηση) υπάρχουν πολλά και συχνά αντικρουόμενα ερευνητικά ευρήματα σε σχέση με επιμέρους σημαντικούς παράγοντες (π.χ., ηλικία, φύλο, κοινωνικοοικονομικό επίπεδο, επίδοση κ.ά.), ειδικότερα η σχέση μεταξύ αναγνωστικών στάσεων, αναγνωστικών κινήτρων και αναγνωστικών προτιμήσεων έχει ελάχιστα διερευνηθεί. Η παρούσα έρευνα επιχείρησε να καλύψει αυτό ακριβώς το κενό στην ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία. Στην έρευνα συμμετείχαν 1.136 μαθητές (547 αγόρια, 589 κορίτσια· 563 Δ΄ Δημοτικού, 573 ΣΤ΄ Δημοτικού), που φοιτούσαν σε 36 δημόσια σχολεία του Νομού Αττικής, τα οποία αντιπροσώπευαν τα τρία βασικά κοινωνικοοικονομικά επίπεδα (κατώτερο, μεσαίο, ανώτερο). Οι μαθητές συμπλήρωσαν τις ελληνικές προσαρμογές, κατόπιν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this research was to examine the relationship among reading attitudes, reading motivations and reading preferences of school age children. The literature review showed that, although there are many and often conflicting research findings for the associations of each one of these variables separately with important individual factors (e.g., age, gender, socioeconomic level, achievement, etc.), the relationship among reading attitudes, reading motivations, and reading preferences is a highly neglected issue. The present study attempted to fill this gap in the research literature. Participants were 1.136 students (547 boys, 589 girls; 563 fourth graders, 573 sixth graders) from 36 public schools of Attica Prefecture, Greece, representing the three basic socioeconomic levels (i.e., lower, middle, upper). They completed the Greek adaptations (after a pilot study) of (a) the Reading Attitudes Scale (Lewis & Teale, 1982), (b) the Motivations for Reading Questionnaire (Wigfield & Gu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44162
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44162
ND
44162
Εναλλακτικός τίτλος
Reading attitudes, reading motivations and reading preferences of school age children
Συγγραφέας
Φελούκα, Βασιλική (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Γαλανάκη Ευαγγελία
Κολιάδης Εμμανουήλ
Δράκος Γεώργιος
Βρεττός Ιωάννης
Μαλαφάντης Κωνσταντίνος
Μπαμπάλης Θωμάς
Καλογήρου Γεωργία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αναγνωστικές στάσεις; Αναγνωστικά κίνητρα; Αναγνωστικές προτιμήσεις; Σχολική ηλικία; Σχέσεις μεταξύ τους
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
260 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)