Οι φορητές εικόνες του Χαλεπιανού Εργαστηρίου των Αγιογράφων της Οικογενείας Musawwir (17ος , 18ος αι.)

Περίληψη

Στα πλαίσια της πνευματικής αναγέννησης στο Χαλέπι της Συρίας κατά τον 17ο και 18ο αι. αναμφιβόλως η Οικογένεια του Yοusuf Al Musawwir συνέβαλε τα μέγιστα, μέσα από την παραγωγή σημαντικών εικόνων, οι οποίες είτε κόσμησαν τα τέμπλα και τα εικονοστάσια των ιστορικών Μονών και των Ναών της Συρίας, είτε φυλάχθηκαν για ευλογία στα εικονοστάσια των Εκκλησιών. Στο σύνολο των δεκαπέντε εικόνων που αποδίδονται στον ιδρυτή της Χαλεπιανής Σχολής, Yοusuf, μόνο ένας περιορισμένος αριθμός αυτών φέρουν την υπογραφή του καλλιτέχνη. Τα έργα του Yοusuf εντυπωσιάζουν πρωτίστως λόγω της πιστότητάς τους στις αρχές της βυζαντινής ή μεταβυζαντινής τέχνης. Εικόνες και μινιατούρες αποκαλύπτουν την βαθιά γνώση του καλλιτέχνη σχετικά με την ελληνική παραδοσιακή τεχνοτροπία και εικονογραφία. Ο Nemeh, υιός του Yοusuf, χρησιμοποιεί το πινέλο με πολύ ευκινησία και άνεση, πράγμα το οποίο τον διακρίνει από όλους τους αγιογράφους. Επιπλέον κανείς δεν μπορεί να παρουσιάσει τα πρόσωπα και τα σαρκώματα με τόση λεπτομέρει ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In our current research we tried to approach a deeper study about the workshop of the icons of Aleppo well known as the workshop of the painters “Al-Musawwiroun” founded by the great grandfather the priest Yusuf and passed on to the next three generations: his son Neemeh also a priest, his grandson Hanania, a deacon and his great grandson Girgis also a deacon. The study covers the period from the 17th century to the 18th century. Yusuf was a very traditional icon writer who kept being faithful to the Metabyzantine prototypes, his son Neemeh started to get more creative and innovative where he brought new elements to his icons, he was the first to paint the icons with colored frames consisting mostly of red and green stripes, with a carved gilded background with flowers and leaves and other designs inspired from the local region and on top of which he pasted the golden leaves, he was a professional artist, he used his brushes, strokes and colors with great dexterity and he was distingui ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42678
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42678
ND
42678
Εναλλακτικός τίτλος
The portable icons of Aleppo's workshop by the family Musawwiroun (17ᵗʰ -18ᵗʰ centuries)
Συγγραφέας
Μρεϊχ, Ντάνυ (Πατρώνυμο: Ζαχούρ)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θεολογική. Τμήμα Θεολογίας. Τομέας Ιστορικός
Εξεταστική επιτροπή
Κόρδης Γεώργιος
Στουφή-Πουλημένου Ιωάννα
Μόσχος Δημήτριος
Παναγιωτόπουλος Ιωάννης
Λιαντίνη Διοτίμα
Χατζούλη Γλυκερία
Τριβυζαδάκη Αγγελική
Παυλόπουλος Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
Εκκλησιαστική τέχνη; Μουσαουιρούν; Ζωγραφική, Θρησκευτική; 17ος-18ος αι; Χαλέπι; Συρία; Λίβανος; Εικόνες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
622 σ., εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)