Περίληψη
1. Το θέμα αυτής της ερευνητικής Διδακτορικής Διατριβής είναι ο «Εννοιολογικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη του Ημιαυτοματοποιημένου Συστήματος υποδοχής και παροχής πληροφοριών Υγείας σε σταθερά προκαθορισμένα σημεία Υγειονομικής Εξυπηρέτησης Πολιτών». Πρόκειται για τα «Ημιαυτοματοποιημένα Συστήματα Ανταλλαγής Πληροφοριών Υγείας». 2. Ο πρωταρχικός στόχος της έρευνας είναι η βελτίωση των υπηρεσιών υγείας προς τους πολίτες μέσω της χρήσης ενός τέτοιου συστήματος. Ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί μέσω μιας έξυπνης σχεδίασης και σωστής ανάπτυξης, χρησιμοποιώντας σύγχρονες φυσικές και τεχνολογικές μεθόδους για την έγκαιρη και ακριβή ανταλλαγή πληροφοριών υγείας. Το προτεινόμενο σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους Πολίτες και από τις υπηρεσίες υγείας, με έμφαση στην πρωτοβάθμια περίθαλψη. Το υλικό για την έρευνα αυτή βασίζεται στην υπάρχουσα βιβλιογραφία και τεχνογνωσία καθώς και τη χρήση των μηχανών αναζήτησης και μετα-αναζήτησης δεδομένων και πληροφοριών συν το κατάλληλο λογισμικό και ερω ...
1. Το θέμα αυτής της ερευνητικής Διδακτορικής Διατριβής είναι ο «Εννοιολογικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη του Ημιαυτοματοποιημένου Συστήματος υποδοχής και παροχής πληροφοριών Υγείας σε σταθερά προκαθορισμένα σημεία Υγειονομικής Εξυπηρέτησης Πολιτών». Πρόκειται για τα «Ημιαυτοματοποιημένα Συστήματα Ανταλλαγής Πληροφοριών Υγείας». 2. Ο πρωταρχικός στόχος της έρευνας είναι η βελτίωση των υπηρεσιών υγείας προς τους πολίτες μέσω της χρήσης ενός τέτοιου συστήματος. Ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί μέσω μιας έξυπνης σχεδίασης και σωστής ανάπτυξης, χρησιμοποιώντας σύγχρονες φυσικές και τεχνολογικές μεθόδους για την έγκαιρη και ακριβή ανταλλαγή πληροφοριών υγείας. Το προτεινόμενο σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους Πολίτες και από τις υπηρεσίες υγείας, με έμφαση στην πρωτοβάθμια περίθαλψη. Το υλικό για την έρευνα αυτή βασίζεται στην υπάρχουσα βιβλιογραφία και τεχνογνωσία καθώς και τη χρήση των μηχανών αναζήτησης και μετα-αναζήτησης δεδομένων και πληροφοριών συν το κατάλληλο λογισμικό και ερωτηματολόγια τα οποία αναπτύχθηκαν αναλόγως.Όσον αφορά τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε, εστιάσαμε στην τυχαία δειγματοληπτική έρευνα πεδίου καθώς και την επιστημονική επεξεργασία των συλλεγομένων στοιχείων, την ανάλυσή τους, την παρουσίαση των αποτελεσμάτων και την ανάπτυξη των συνεπαγομένων προτάσεων. Το πακέτο IBM SPSS Statistics 21 χρησιμοποιήθηκε για την ανάλυση των δεδομένων. 3. Σχετικά με το ερευνητικό τμήμα της διατριβής, αναφέρουμε ότι έχουμε ολοκληρώσει την συλλογή δεδομένων από διακόσιους εβδομήντα δύο (272) Πολίτες και ένδεκα (11) Δήμους μεγάλων πόλεων της ελληνικής επικράτειας, που δέχτηκαν να συμμετάσχουν σε αυτή την πρόκληση. Έτσι, πήραν μέρος σε αυτήν την συγκεκριμένη έρευνα. Εδώ, έχουμε ήδη προσφέρει το ακόλουθο πακέτο: ηλεκτρονικά ή προ-εκτυπωμένα ερωτηματολόγια προσφέρθηκαν στους Πολίτες – έτοιμα να συμπληρωθούν - ενώ την ίδια στιγμή εστάλησαν επιστολές σε όλους τους Δημάρχους που γράφτηκαν σωστά και κατάλληλα, συμπεριλαμβανομένων των λεπτομερειών του προτεινόμενου συστήματος. Τα κυριότερα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας όσον αφορά τους Πολίτες, ήταν : α. Oι Πολίτες με ποσοστό 54% θέλουν το προτεινόμενο σύστημα να είναι συνδεδεμένο με όλους τους προταθέντες (στο ερωτηματολόγιό μας) Φορείς, δηλαδή με όλες τις δομές Υγείας που υπάρχουν στο Δήμο τους, τον ίδιο το Δήμο και τον ασφαλιστικό τους φορέα. β. Ένα ποσοστό 53% θα ήθελε ούτως ή άλλως την καταχώρηση του ιατρικού ιστορικού του. γ. Oι πολίτες προτιμούν πλήρη πληροφόρηση και εξυπηρέτηση κατά 66% από το νέο ηλεκτρονικό σύστημα εξυπηρέτησής τους. Ειδικά για την επιθυμία κλεισίματος ενός ιατρικού ή διαγνωστικού ραντεβού σε ιατρό ή ιατρικό εργαστήριο αντίστοιχα, το ποσοστό των υποψηφίων χρηστών ξεπερνά το 70%. δ. Αν κάποιος θελήσει να εξυπηρετήσει όλους τους Πολίτες μέσω Δημοτικών καταστημάτων και Φαρμακείων, τότε το συνολικό ποσοστό ικανοποίησης των επιθυμιών των υποψηφίων χρηστών όπως αυτοί εκφράστηκαν στο ερωτηματολόγιο που συμπλήρωσαν, ανεβαίνει στο 57%. ε. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (63,6%) επιθυμεί η πρόσβαση στα μηχανήματα ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης Υγείας να γίνεται από όλους ανεξαιρέτως. στ. Ένα ποσοστό 86% θα ήθελε να χρησιμοποιήσει το νέο σύστημα «όποτε το χρειαζόταν». ζ. Περισσότεροι από τους μισούς Πολίτες δέχονται ότι πρέπει να καταβάλλουν κάποιο ποσό ως αντίτιμο για τη χρήση του συστήματος. η. Οι Πολίτες επιθυμούν κατά ποσοστό 81% την ανταποδοτική χρήση του νέου ηλεκτρονικού συστήματος εξυπηρέτησης. θ. Με ποσοστό 92% οι Πολίτες που ρωτήθηκαν, απάντησαν πως πιστεύουν ότι το νέο προτεινόμενο σύστημα θα είναι χρήσιμο και γενικά ωφέλιμο για την κοινωνία. ι. Ποσοστό 71% των ερωτηθέντων Πολιτών πιστεύουν ότι η κατασκευή / δημιουργία του νέου ηλεκτρονικού συστήματος εξυπηρέτησής τους, είναι απαραίτητη. Όσον αφορά τους Δήμους, αυτοί τελικά έχουν συμμετάσχει σε έρευνα μας με κατά πλειοψηφία 82% ποσοστό αποδοχής του συστήματος. Επίσης, αυτές οι τοπικές Αρχές προσφέρουν ουσιαστική ανάπτυξη στο νέο σύστημα αφού δέχονται να τοποθετήσουν τα προτεινόμενα μηχανήματα υγειονομικής εξυπηρέτησης των Πολιτών – Δημοτών τους σε κάθε δυνατό σημείο Εξυπηρέτησης του Πολίτη – Δημότη, περιλαμβανομένου και του ιδίου του Δημαρχιακού Μεγάρου! Έτσι, μετά από αυτό, αισθανόμαστε ελεύθεροι να ονομάσουμε αυτά τα ειδικά σημεία των υπηρεσιών υγείας ως «Σταθερά Προκαθορισμένα (από τους Δήμους) Σημεία Υγειονομικής Εξυπηρέτησης Πολιτών», ελεύθερα για εγκατάσταση οπουδήποτε σε μία πόλη κατόπιν αδειοδότησης από την Τοπική Αρχή (Δήμο).4. Τέλος, έχουμε τα ακόλουθα συμπεράσματα που βασίζονται στην προσπάθειά μας όσον αφορά τη συλλογή δεδομένων που κατά συνέπεια αναλύθηκαν και συγκρίθηκαν: α. Είναι τεχνολογικά δυνατή η δημιουργία ενός νέου συστήματος ηλεκτρονικής υγειονομικής εξυπηρέτησης Πολιτών με παροχή υπηρεσιών σε σταθερά προκαθορισμένα σημεία Υγειονομικής Εξυπηρέτησης Πολιτών. β. Υπάρχει ήδη το επίσημο θεσμικό και νομικό πλαίσιο του ελληνικού κράτους και της ελληνικής κυβέρνησης για τη δημιουργία ηλεκτρονικών συστημάτων προκειμένου να επιτρέψει την καθιέρωση μιας τέτοιας υπηρεσίας. γ. Το σύστημα τυγχάνει τόσο της αποδοχής των Πολιτών όσο και αυτής της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, πάντα σε σχέση με τα αποτελέσματα της έρευνας που διενεργήθηκε. δ. Το προτεινόμενο σύστημα εκτιμάται ότι προάγει την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης παράλληλα με τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών Υγείας στους Πολίτες – χρήστες του.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
1. The theme of this research dissertation is: “Conceptual design and development of semi-automatic system for reception and provision of Health Information at fixed predefined points of Citizens’ Health Online Service”. These are the “Semi-automatic Systems for Exchanging Health Information”. 2. The primary objective of the research is the improvement of Health Services to Citizens through the use of such a system. The target can be reached through a smart design and proper development using modern physical and technological methods for timely and exact Health Information exchange. This proposed system may be used by Citizens and by the Health Services, with emphasis on Primary Care.The material for this survey is based on the existing literature and know-how as well as the use of search engines and meta-search engines data and information plus the appropriate software and questionnaires which they were developed accordingly.With regards to the methodology, which was followed, we ...
1. The theme of this research dissertation is: “Conceptual design and development of semi-automatic system for reception and provision of Health Information at fixed predefined points of Citizens’ Health Online Service”. These are the “Semi-automatic Systems for Exchanging Health Information”. 2. The primary objective of the research is the improvement of Health Services to Citizens through the use of such a system. The target can be reached through a smart design and proper development using modern physical and technological methods for timely and exact Health Information exchange. This proposed system may be used by Citizens and by the Health Services, with emphasis on Primary Care.The material for this survey is based on the existing literature and know-how as well as the use of search engines and meta-search engines data and information plus the appropriate software and questionnaires which they were developed accordingly.With regards to the methodology, which was followed, we were focused on random sampling field research as well as scientific processing of collected data, their analysis, results presentation and the development of associated proposals. The IBM SPSS Statistics 21 package was used for data analysis. 3. Regarding the research part of the dissertation, we mention that we have completed data collection from two hundred seventy two (272) Citizens and eleven (11) Municipalities of large cities of the Greek territory which they accepted to participate in this challenge. So, they took part in this specific research. Here, we have already offered the following package: Online and/or pre-printed questionnaires were offered to the Citizens –ready to be filled out- while at the same time letters were sent to all Mayors which were properly and appropriately written, including the details of the proposed system. The main results of this effort, as regards to Citizens, were: a. Citizens, with 54% want the proposed system to be connected with the whole proposed (at our questionnaire) Official Organizations, i.e. with all the Health structures that exist in their municipality, the municipality itself and their insurance carrier. b. A 53% would like anyway the registration of medical history. c. Citizens prefer full information and service by 66% from the new electronic service system. Specifically, for the desire to book a medical or diagnostic appointment to doctor or medical laboratory respectively, the percentage of candidates at the users surpasses 70%.d. If somebody wants to serve all Citizens through municipality’s stores and Pharmacies, the overall rate of satisfaction of desires of candidates such as those expressed in the questionnaire which they filled out, goes up to 57%.e. The majority of respondents (63.6%) want the e-Health machines “to be accessed by all without exceptions”.f. A percentage of 86% would like to use the new system “whenever needed".g. More than half part of the Citizens, accept that they have to pay some amount as a fee for the use of the system.h. Citizens want at a rate 81% the rewarding use of the new electronic service system.i. With a rate of 92% people surveyed responded that they believe that the proposed new system will be useful and beneficial to society in general.j. A percentage of 71% of respondents believe that building/creation of new electronic service system, is essential.As regards to the municipalities, these eventually have participated in our survey with a majority of 82% percentage of system acceptance. Also, these Local Authorities offer substantial development at the new system, giving their acceptance to place the proposed Health Service machinery – for Citizens use –, in every possible point of service, including the City Hall itself! So, after that, we feel free to name these special points of Health Service as "Fixed Predetermined (by municipalities) Health of Citizens' Service Points”, free for installation anywhere in a city after an official Local Authority (municipality) agreement.4. Finally, we have the following conclusions which are based on our effort regarding the data collection that were consequently analyzed and compared:a. It is technologically possible to create a new system of electronic Citizens’ Healthcare Service by providing services at fixed predefined points.b. There is already the official institutional and legal framework of the Hellenic State and the Greek Government for the creation of online systems in order to allow the establishment of such a service.c. The system qualifies for acceptance of both Citizens and local authorities, always in relation to the results of research which was carried out.d. The proposed system is estimated that it promotes E-governance at a local governmental level in parallel to the improvement of Health Services offering to Citizens – users.
περισσότερα