Ο ρόλος των εκπαιδευτικών και του Σ.Ε.Π. στην ένταξη των αλλοδαπών μαθητών: η περίπτωση των Γενικών Λυκείων της Κεντρικής και Νότιας Εύβοιας

Περίληψη

H διατριβή εξετάζει το ρόλο των εκπαιδευτικών και του αντικειμένου του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού στον καθορισμό των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών επιλογών των αλλοδαπών μαθητών. Το κοινωνιολογικό πρόβλημα της διατριβής έχει σχέση με το γεγονός ότι το εκπαιδευτικό σύστημα επηρεάζει, σε μεγάλο βαθμό, τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές ευκαιρίες για την ανάπτυξη και πρόοδο του ατόμου.Το θεωρητικό υπόβαθρο της διατριβής αποτελείται από μια σύνθεση των μεγαλύτερων κοινωνιολογικών σχολών σκέψης πάνω στην εκπαίδευση και στις επιλογές σταδιοδρομίας. Η φύση της διατριβής συνεπάγεται τη χρήση ποιοτικών μεθόδων και τη λήψη 44 ημι-δομημένων συνεντεύξεων από εκπαιδευτικούς δημόσιων Γενικών Λυκείων στην Κεντρική και Νότια Εύβοια. Η συγκεκριμένη διατριβή συμπεραίνει ότι αντικειμενικές παράμετροι (πώς λειτουργεί η αίθουσα διδασκαλίας, ο τρόπος που οι αλλοδαποί μαθητές χρησιμοποιούν την ελληνική γλώσσα, η πολιτεία που περιορίζει το ρόλο των εκπαιδευτικών, η οικονομική κρίση), μαζί με υπο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Τhe thesis examines the role of teachers and the subject of Educational and Career Guidance in the defining of educational and professional choices of foreign students. The sociological problem of the thesis has to do with the fact that the educational system affects the educational and social opportunities of a person’s advancement to a great extent.The theoretical background of the thesis consists of a synthesis of the major sociological schools of thought on education and career choices. The examination of the thesis involved qualitative methods and 44 semi-structured interviews of public high school teachers in Central and South Evia.This specific thesis concludes that objective parameters (how classroom is run, the way foreign students use the Greek language, the state diminishes the teachers’ role, economic crisis), along with subjective ones (teachers’ past experiences, views about the profession of a teacher, stereotypes and discrimination, informal relations with foreign stu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41970
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41970
ND
41970
Εναλλακτικός τίτλος
Τhe role of teachers and the subject of educational and career guidance in the inclusion of foreign students: the case of Public High Schools in Central and South Evia
Συγγραφέας
Δουμουλιάκας, Παναγιώτης (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών & Ψυχολογίας. Τμήμα Κοινωνιολογίας. Τομέας Γενικής Κοινωνιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μελετιάδης Χαράλαμπος
Τσομπάνογλου Γεώργιος
Ψημμένος Ιορδάνης
Λύτρας Ανδρέας
Δημουλάς Κωνσταντίνος
Λελεδάκης Κανάκης
Πρόκου Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης; Σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός; Εκπαιδευτική και Επαγγελματική Συμβουλευτική; Εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές και προσδοκίες; Εκπαιδευτικές ανισότητες; Κοινωνική διαστρωμάτωση; Εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης; Αλλοδαποί μαθητές; Διαπολιτισμική παιδαγωγική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
335 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)