Ένα φεμινιστικό μοντέλο ηθικής θεώρησης της τεχνοεπιστημονικής ανάπτυξης και οι εκπαιδευτικές του προϋποθέσεις

Περίληψη

Στη διατριβή γίνεται μία συστηματική προσπάθεια ανάδειξης της ηθικής διάστασης των ζητημάτων φύλου, τα οποία ανακύπτουν στο χώρο της τεχνοεπιστήμης. Προς την κατεύθυνση αυτή, αρχικά πραγματοποιείται εκτενής βιβλιογραφική ανασκόπηση του χώρου της ηθικής φιλοσοφίας, με αναφορά στις επικρατέστερες επιμέρους ηθικές θεωρίες, οι οποίες ενημερώνουν την ηθική θεώρηση κατά την προσέγγιση των τεχνοεπιστημονικών ζητημάτων. Σκοπό της θεωρητικής αυτής προσέγγισης αποτελεί η ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της φεμινιστικής ηθικής θεωρίας για την ενημέρωση του τεχνοεπιστημονικού εγχειρήματος. Στο πλαίσιο αυτό αποκαλύπτεται πως ο πατριαρχικός χαρακτήρας των παραδοσιακών ηθικών θεωριών καταδικάζει τις γυναίκες σε μια θέση υποταγής και καταπίεσης. Με σκοπό τη βελτίωση της θέσης των γυναικών και την ανάδειξη της αξίας των ιδιαίτερων τρόπων σκέψης τους στον τεχνοεπισημονικό χώρο, η διατριβή εισάγει ένα σύνθετο και διευρυμένο φεμινιστικό μοντέλο ηθικής θεώρησης της τεχνοεπιστήμης. Το μοντέλο αυτό τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this thesis a systematic effort is being made in order to highlight the moral dimension of gender issues which arise in the field of technoscience. Towards this direction, initially, an extensive bibliographic review of the field of moral philosophy is carried out, with reference to the most prevalent ethical theories which inform moral judgement concerning technoscientific issues. The aim of this theoretical approach is to highlight the comparative advantages of feminist ethical theory in informing techoscientific thought. In this context, it is revealed that the patriarchal character of traditional ethical theories condemns women in a position of submission and oppression. With a view to improving women’s position as well as accentuating the value of their particular way of thinking in the technoscietific field, the thesis introduces a complex and expanded feminist model for the moral overview of science and technology. This model places feminist ethical theory at its center, whil ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41724
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41724
ND
41724
Εναλλακτικός τίτλος
A feminist model for the ethical consideration of techno-scientific development and its educational preconditions
Συγγραφέας
Πανάτσα, Ναταλία (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μαρκόπουλος Ιωάννης
Κογκίδου Δήμητρα
Σέρογλου Φανή
Μαρβάκης Αθανάσιος
Πολάτογλου Χαρίτων
Ζάχος Δημήτριος
Τουρτούρας Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
Αγωγή - Εκπαίδευση; Φεμινιστική θεωρία; Ηθική φιλοσοφία; Κοινωνικό φύλο; Διδασκαλία και μάθηση στις φυσικές επιστήμες; Τεχνολογία και φιλοσοφία; Αντιλήψεις εκπαιδευτικών; Στάσεις και πρακτικές εκπαιδευτικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
561 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)