Περίληψη
Στην παρούσα διδακτορική διατριβή προτείνονται μέθοδοι κατασκευής δικτύου πολυεθνικής διάδοσης και μελετώνται οι παράγοντες που επιδρούν στην σύνδεση των χωρών εντός των δικτύων. Επιπλέον, εξετάζονται οι παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα απογείωσης πωλήσεων των καινοτομικών προϊόντων και τέλος, προτείνεται ένα υπόδειγμα προσομοίωσης με εικονικά άτομα που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους σε δικτυακό περιβάλλον. Η πολυεθνική διάδοση καινοτομικών προϊόντων αποτελεί ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον αντικείμενο με το οποίο έχουν ασχοληθεί πολλοί ερευνητές. Σε γενικές γραμμές, η διάδοση των καινοτομικών προϊόντων μεταξύ των χωρών, έχει συσχετισθεί με παράγοντες που αφορούν την οικονομική και πολιτισμική διάστασή τους, καθώς και χαρακτηριστικά των προϊόντων. Στην παρούσα εργασία, μελετάται εμπειρικά εάν επιπρόσθετα η διάδοση επηρεάζεται και από τα τοπολογικά χαρακτηριστικά της διάταξης των χωρών σε δίκτυο αλληλεπιδράσεων. Το δίκτυο που προτείνεται, βασίζεται στην εκτίμηση του υποδείγματος πολυεθνικής ...
Στην παρούσα διδακτορική διατριβή προτείνονται μέθοδοι κατασκευής δικτύου πολυεθνικής διάδοσης και μελετώνται οι παράγοντες που επιδρούν στην σύνδεση των χωρών εντός των δικτύων. Επιπλέον, εξετάζονται οι παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα απογείωσης πωλήσεων των καινοτομικών προϊόντων και τέλος, προτείνεται ένα υπόδειγμα προσομοίωσης με εικονικά άτομα που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους σε δικτυακό περιβάλλον. Η πολυεθνική διάδοση καινοτομικών προϊόντων αποτελεί ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον αντικείμενο με το οποίο έχουν ασχοληθεί πολλοί ερευνητές. Σε γενικές γραμμές, η διάδοση των καινοτομικών προϊόντων μεταξύ των χωρών, έχει συσχετισθεί με παράγοντες που αφορούν την οικονομική και πολιτισμική διάστασή τους, καθώς και χαρακτηριστικά των προϊόντων. Στην παρούσα εργασία, μελετάται εμπειρικά εάν επιπρόσθετα η διάδοση επηρεάζεται και από τα τοπολογικά χαρακτηριστικά της διάταξης των χωρών σε δίκτυο αλληλεπιδράσεων. Το δίκτυο που προτείνεται, βασίζεται στην εκτίμηση του υποδείγματος πολυεθνικής διάδοσης που προτάθηκε από τους Ganesh & Kumar, (1996). Οι μετρικές του δικτύου, φαίνεται να επιδρούν στατιστικά σημαντικά, την πιθανότητα ταχείας διάδοσης των καινοτομικών προϊόντων στις αγορές των χωρών ενώ τα πρόσημα των υπολοίπων μεταβλητών που χρησιμοποιούνται δεν αποκλίνουν, στην πλειοψηφία τους, από τα αναμενόμενα που έχουν προταθεί στην σχετική βιβλιογραφία. Επιπλέον, προτείνεται ενάς εναλλακτικός τρόπος κατασκευής δικτύων αλληλεπιδράσων καινοτομικών προϊόντων, ο οποίος βασίζεται στην εργασία των Putsis , Balasubramanian, Kaplan, & Sen (1997). Σύμφωνα με αυτόν, εκτιμάται ένα διανυσματικό αυτοπαλίνδρομο (VAR) πάνω στις σειρών των εκτιμημένων καταλοίπων του υποδείγματος Bass για κάθε χώρα και καινοτομικό προϊόν του δείγματος και οι αλληλεπιδράσεις αναλύονται κατά Granger για την διερεύνηση σχέσεων αιτιότητας. Συγκρίνοντας τις κοινότητες των δύο προτεινόμενων δικτύων μεταξύ τους φαίνεται ότι έχουν έναν σημαντικό βαθμό επικάλυψης. Επιπλέον, διερευνώνται οι παράγοντες εκείνοι που επιδρούν στην κατάταξη των χωρών στις συγκεκριμένες κοινότητες. Αυτό αποτελεί ένδειξη ότι η κατάταξη των χωρών, σε ομοιογενείς σε όρους δικτύου κοινότητες, είναι μεταξύ των άλλων αποτέλεσμα του οικονομικού και κοινωνικού περιβάλλοντος εκτός των χαρακτηριστικών του δικτύου. Τέλος προτείνεται ένα υπόδειγμα προσομοίωσης εικονικών ατόμων (agent based) στο οποίο τα άτομα αλληλεπιδρούν μεταξύ τους σε μια δικτυακή τοπολογία μικρόκοσμου, η οποία μεταβάλλεται χρονικά από τελείως κανονική (regular) σε τελείως τυχαία (random). Φαίνεται ότι η μορφή του δικτύου επηρεάζει στατιστικά σημαντικά την ταχύτητα διάδοσης των καινοτομικών προϊόντων εντός της αγοράς.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
In this doctoral thesis, network construction methods for examining multinational diffusion are proposed and alo the factors which affect the probability of connection within this network structure are examined. Furthermore, the variables which affect time – to – take off are investigated and finally, an agent based model is proposed, in which agents interact within a network environment. The multinational diffusion of innovative products is an interesting field which has been studied by several scholars. In general, the diffusion of innovative products between countries, has been associated with economic and cultural factors, as well as product specific characteristics. The present study aims to investigate if topological structure except for socioeconomic variables affects diffusion of innovative products. The proposed network construction method, is based on the multinational diffusion equation which has been first introduced by Ganesh & Kumar (1996). Network metrics, seem to hav ...
In this doctoral thesis, network construction methods for examining multinational diffusion are proposed and alo the factors which affect the probability of connection within this network structure are examined. Furthermore, the variables which affect time – to – take off are investigated and finally, an agent based model is proposed, in which agents interact within a network environment. The multinational diffusion of innovative products is an interesting field which has been studied by several scholars. In general, the diffusion of innovative products between countries, has been associated with economic and cultural factors, as well as product specific characteristics. The present study aims to investigate if topological structure except for socioeconomic variables affects diffusion of innovative products. The proposed network construction method, is based on the multinational diffusion equation which has been first introduced by Ganesh & Kumar (1996). Network metrics, seem to have a statistically significant effect on the probability the innovative products to diffuse rapidly in the markets, while the effects of the socioeconomic variables are consistent with literature. Furthermore, an alternative way of network construction is proposed based on the paper of Putsis, Balasubramanian, Kaplan, & Sen (1997). A Vector Autoregressive model (VAR) is estimated using the Bass residual series for every pair of countries within each product category. The comparison of the communities created applying the two proposed techniques, revealed a significant degree of overlapping. In addition, the factors which affect the assignment of countries in the produced network communities are investigated. This finding, signals that assignment of countries into communities, is partly ought to the economic and cultural environment of countries, except for network attributes. Finally, an agent based simulation model is proposed, where agents interact with each other within a small – world network topology which evolves though time from complete regular to completely random. Network structure, seems to have a significant effect on the speed of innovative product’s diffusion process within a market.
περισσότερα