H μουσική στα ταφικά έθιμα και την εικονογραφία από την αρχαϊκή μέχρι τη ρωμαϊκή εποχή: μια αρχαιολογική μελέτη

Περίληψη

Αρχικά οι Έλληνες και στη συνέχεια οι Ρωμαίοι, πίστευαν ότι είναι πολλοί οι παράγοντες που βοηθούν την ψυχή να επιταχύνει την ολοκλήρωση της κάθαρσης στην μετά θάνατον ζωή ώστε να καταφέρει να ταξιδέψει σύντομα και με ασφάλεια στον ουρανό. Όπως το νερό εξαγνίζει το σώμα, εκείνοι σκέπτονταν και έναν παρόμοιο τρόπο εξαγνισμού της ψυχής. Οι βασικοί παράγοντες κάθαρσης υπήρξαν αρχικά η φωτιά και στη συνέχεια η μουσική. Ενώ όμως η καύση του σώματος των νεκρών δεν χρησιμοποιούνταν σε όλες τις περιπτώσεις και δεν ήταν διαδεδομένη σε όλες τις κοινωνίες, η μουσική θεωρήθηκε ένα μέσο αέναης ανάβασης προς τον ουρανό και την αιωνιότητα, κοντά στις Μούσες.Τόσο οι Έλληνες όσο και οι Ρωμαίοι έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη μουσική. Και οι δύο πολιτισμοί χρησιμοποίησαν τη μουσική σε διαφορετικά πεδία δραστηριοτήτων. Για παράδειγμα, ο Σόλων, ο νομοθέτης της Αθήνας, απαίτησε να προσφέρονται μουσικές γνώσεις στους νέους. Επίσης, απαγόρεψε στους σκλάβους να παίζουν μουσική καθώς η μουσική θεωρείτο προ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The Greeks, and the Romans later, thought that there are multiple factors that help the soul to speed the completion of purification in the afterlife to be able to drive through a safe and speedy trip to the sky. As the water purifies the body, they thought of purifying the soul. The most important factor was fire and then music. Whereas the method of burning the body of the deceased was not used at all times and among all communities, music was a means of permanent ascent to heaven and eternity next to the Muses.The Greeks and Romans both showed an interest in music. Both used music in different fields of life activities. Solon, the governor of Athens, for example, called for providing youth with musical knowledge. He also banned the slaves from playing music, for it was considered as a privilege of the nobles and free Athenians. Plato in The Republic emphasized that music should not follow physical education but precede it. He advised people from different ages to play music. Recitin ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39702
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39702
ND
39702
Εναλλακτικός τίτλος
Music in burial customs and funeral arts from the archaic to the roman period: an archaeological study
Συγγραφέας
Ahmed, Shaimaa (Father's name: Abdelmonem)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας. Τομέας Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης
Εξεταστική επιτροπή
Πέππα - Παπαϊωάννου Ειρήνη
Παλαιοκρασσά Λυδία
Μπεζαντάκος Νικόλαος
Βαλαβάνης Παναγιώτης
Κατάκης Στυλιανός
Πλάντζος Δημήτριος
Μακρυγιάννη Ευγενία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Νεκρώσιμος μουσική; Ταφικές τέχνες; Φιλοσοφία της μουσικής
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (843 ; 275 σ.), εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)