Ανάπτυξη πλαισίου ανάλυσης και αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού για την διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: θεωρητική προσέγγιση: πειραματική εφαρμογή

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή αποτελεί μια προσπάθεια ανάπτυξης ενός πλαισίου ανάλυσης και αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού για την διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Δημοτικό. Στόχος της είναι η πολυεπίπεδη προσέγγιση μιας ουσιαστικής πτυχής του ερευνητικού πεδίου της ένταξης εκπαιδευτικού λογισμικού στην διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, που αφορά την αξιολόγησή του. Η μελέτη μας βασίστηκε στην επισκόπηση της σύγχρονης βιβλιογραφίας που σχετίζεται γενικότερα με το εκπαιδευτικό λογισμικό και ειδικότερα με το λογισμικό και τους ψηφιακούς δίσκους (CD-Roms) θρησκευτικής αγωγής. Από αυτήν, αναδείχθηκαν πολλά ενδιαφέροντα κριτήρια αξιολόγησης από εκπαιδευτική, τεχνική, κοινωνική, θεσμική ακόμα και επιστημολογική ή φιλοσοφική άποψη. Με βάση τα ευρήματα της βιβλιογραφίας αναπτύξαμε ένα πλαίσιο τριών οπτικών, του ειδικού ερευνητή, του δασκάλου και του μαθητή, κάθε μια από τις οποίες περιλαμβάνει άξονες που προσανατολίζουν την ερευνητική αναζήτηση ενός ειδικού και άλλους που ανταπ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis attempts to develop a theoretical framework for the analysis and evaluation of educational software for the teaching of religion in Primary School. Its aim is a multilevel approach of a substantial aspect of research that relates to the incorporation of educational software into teaching of Religious Education, and also to software evaluation. Our study was based on a review of contemporary literature relating generally to educational software and specifically to software and cd-roms for Religious Education. Various interesting criteria emerged from this study from an educational, technical, social, institutional even epistemological or philosophical point of view. On the basis of our literature review findings, we have developed a theoretical framework which consists of three viewpoints: the expert’s viewpoint, the teacher’s and the student’s one. Each of them includes parameters that orientate the searching quest of an expert -namely the researcher- and others that satisf ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39081
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39081
ND
39081
Εναλλακτικός τίτλος
Development of a framework for the analysis and evaluation of educational software designed for the teaching of Religion in Primary Education: theoretical approach: experimental application
Συγγραφέας
Ανεμούλη, Ανδρονίκη (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θεολογική. Τμήμα Θεολογίας. Τομέας Λατρείας, Χριστιανικής Αγωγής και Εκκλησιαστικής Διοίκησης
Εξεταστική επιτροπή
Μητροπούλου Βασιλική
Μπίκος Κωνσταντίνος
Μυρίδης Νικόλαος
Βασιλόπουλος Χρήστος
Τσιτουρίδου Μελπομένη
Κυρίδης Αργύρης
Παπαγεωργίου Νίκη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μάθημα των θρησκευτικών; Εκπαιδευτικό λογισμικό; Πρωτοβάθμια Eκπαίδευση; Πλαίσιο αξιολόγησης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiii, 349 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)