Η κατανόηση προφορικού λόγου στις εξετάσεις γλωσσομάθειας: μελέτη του αντίκτυπου της άμεσης διδασκαλίας στρατηγικών στην επίδοση των υποψηφίων στα τεστ κατανόησης προφορικού λόγου

Περίληψη

Είναι γενικώς παραδεκτό, ότι η κατανόηση προφορικού λόγου αποτελεί μια δύσκολη και παραγκωνισμένη γλωσσική δεξιότητα στη σχολική αίθουσα. Ο σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να ερευνήσει την βελτίωση της κατανόησης προφορικού λόγου των μαθητών της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας και ιδιαίτερα, της κατανόησης προφορικού λόγου των Ελλήνων υποψηφίων για διάφορα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας επιπέδου Β2 μέσω της διδασκαλίας στρατηγικών κατανόησης προφορικού λόγου. Συνεπώς, η παρούσα έρευνα εξετάζει τον αντίκτυπο της διδασκαλίας των στρατηγικών κατανόησης προφορικού λόγου στην επίδοση των μαθητών της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας σε διάφορες δοκιμασίες κατανόησης προφορικού λόγου. Με σκοπό να πραγματοποιηθεί τέτοιου είδους έρευνα δύο προγράμματα εκπαίδευσης σε στρατηγικές κατανόησης προφορικού λόγου (π.χ. πιλοτική και κύρια μελέτη) σχεδιάστηκαν και διεξήχθησαν με πραγματικούς υποψηφίους για τα πιο δημοφιλή πιστοποιητικά γλωσσομάθειας επιπέδου Β2 (π.χ. ECCE, FCE, PTE KPG), που είναι διαθέσιμα στην Ελ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Listening comprehension has been acknowledged to comprise both a difficult and a neglected language skill in the school classroom. The aim of the present research has been to investigate the improvement of the listening comprehension of EFL learners and especially, the listening comprehension of B2 level Greek candidates preparing for various language proficiency exams via the instruction of listening comprehension strategies. Therefore, the current study has set to examine the effect of explicit listening strategy instruction on EFL learners’ performance in listening tests. In order for such an investigation to be performed two listening strategy training programmes (i.e. pilot and main study) were designed and implemented with actual candidates for the most popular B2 level language proficiency exams (e.g. ECCE, FCE, PTE, KPG) available in the Greek market. The present research focused on B2 level language proficiency exams which have proven to gather the greatest bulk of candida ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38889
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38889
ND
38889
Εναλλακτικός τίτλος
Listening cmprehension in language proficiency tests: a study of the impact of explicit strategy instruction on candidates’ performance in listening tests
Συγγραφέας
Χαραλαμποπούλου, Ελένη (Πατρώνυμο: Γρηγόριος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Καραβά Ευδοκία
Υφαντίδου Έλλη
Χοϊδάς Σπυρονικόλας
Δενδρινού Βασιλική
Ματθαιουδάκη Μαρίνα
Αλεξίου Θωμαή
Αλεξοπούλου Αγγελική
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Κατανόηση προφορικού λόγου; Στρατηγικές εξετάσεις γλωσσομάθειας; Δραστηριότητες κατανόησης προφορικού λόγου; Προγράμματα εκπαίδευσης υποψηφίων σε στρατηγικές κατανόησης προφορικού λόγου; Διδασκαλία στρατηγικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
xx, 489 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)