Η πολυπρισματική προσέγγιση στο μάθημα της σύγχρονης ιστορίας της Κύπρου στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση της ελληνοκυπριακής και της τουρκοκυπριακής κοινότητας: διερεύνηση εκπαιδευτικών πρακτικών υπό το πρίσμα της παιδαγωγικής της ειρήνης

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή διερευνά τις εκπαιδευτικές πρακτικές, υπό το πρίσμα της Παιδαγωγικής της Ειρήνης, που σχετίζονται με την πολυπρισματική προσέγγιση στο μάθημα της Σύγχρονης Ιστορίας της Κύπρου στη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Ελληνοκυπριακής και της Τουρκοκυπριακής Κοινότητας. Το θεωρητικό μέρος εστιάζει στη συμβολή της διδασκαλίας της Ιστορίας στην οικοδόμηση ενός «Πολιτισμού Ειρήνης», με τη συνδρομή πάντοτε και της Παιδαγωγικής της Ειρήνης. Ταυτόχρονα, στο μέρος αυτό αναζητούνται οι καταβολές της πολυπρισματικής προσέγγισης σε διεθνές αλλά και τοπικό επίπεδο, επισημαίνονται οι περιορισμοί και οι προϋποθέσεις για αποτελεσματική εφαρμογή της και τέλος εξηγείται γιατί αυτή η προσέγγιση αποτελεί πρόκληση για τα εκπαιδευτικά συστήματα των δύο Κοινοτήτων στο νησί. Το ερευνητικό μέρος εστιάζει αφενός στην καταγραφή των εμπειριών και των απόψεων των εκπαιδευτικών που διδάσκουν το μάθημα της Σύγχρονης Ιστορίας της Κύπρου στην Ελληνοκυπριακή και Τουρκοκυπριακή Δημόσια Δευτεροβάθμια Ε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis investigates the educational practices, in the light of the Pedagogy of Peace, as they are related to the multiperspectivity approach in the lesson of the contemporary history of Cyprus in the public secondary education of the Greek-Cypriot and the Turkish-Cypriot communities. The theoretical section focuses on the contribution of the teaching of history towards building a “culture of peace” along with the assistance of the pedagogical peace. At the same time, in this section the traces of the multiperspectivity approach are sought both in the international and local level the restrictions and prerequisites for its effective implementation are pointed out, and finally it is explained why this approach is a challenge for the educational systems of the two communities on the island. The investigative section focuses, on the one hand, on recording of the experiences and views of the teachers teaching the lesson of the contemporary history of Cyprus in the Greek-Cypriot ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38294
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38294
ND
38294
Εναλλακτικός τίτλος
The multiperspectivity approach to the subject of the contemporary history of Cyprus in the public secondary education of the Greek-Cypriot and Turkish-Cypriot communities: research of the educational practices in the light of peace pedagogy
Συγγραφέας
Σωκράτους, Γιαννάκης (Πατρώνυμο: Νεοκλής)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Μαυροσκούφης Δημήτριος
Κόκκινος Γεώργιος
Μπονίδης Κυριάκος
Μπίκος Κωνσταντίνος
Χαραλάμπους Δημήτριος
Φούκας Βασίλειος
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Πολυπρισματική προσέγγιση; Παιδαγωγική της ειρήνης; Εθνικός «εαυτός» και Εθνικός «άλλος»; Κυπριακή εκπαίδευση; Σχολικά βιβλία Ιστορίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
613σ., εικ., πιν., χαρτ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)