Μητρότητα και σχολικές πρακτικές: το σχολείο ως πεδίο ενδυνάμωσης των γυναικών και κατασκευής της γυναικείας εμπειρίας στη Λέσβο

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη διερευνά τους τρόπους με τους οποίους οι μητέρες διαχειρίζονται το σχολείο και τη συμμετοχή των παιδιών τους στη σχολική ζωή, επικεντρωνόμενη παράλληλα στις κοινωνικές και πολιτικές επιπτώσεις που έχει η ενασχόλησή τους με το σχολείο σε πρακτικές που περιλαμβάνουν τη γονεϊκότητα, τη μητρότητα, την οικιακότητα, τους έμφυλους ρόλους και την αναδιαπραγμάτευση των συγγενειακών σχέσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, η διατριβή οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το σχολείο αποτελεί για τις γυναίκες ένα σημαντικό πεδίο εξωοικιακής δράσης, ενδυνάμωσής τους και κατασκευής της γυναικείας εμπειρίας. Η διατριβή βασίζεται σε δυόμιση ετών επιτόπια ανθρωπολογική έρευνα, από τον Σεπτέμβριο του 2007 έως τον Ιανουάριο του 2010, σε μια ορεινή αγροτοκτηνοτροφική κοινότητα της βορειοανατολικής Λέσβου. Η έρευνα είχε τη μορφή μιας «ανοιχτής εθνογραφίας του σχολείου». Αφορούσε τόσο το σχολικό χώρο και συγκεκριμένα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study examines the ways through which mothers deal with the school and their children's participation in school life. The research also concentrates on the social and political consequences of women's engangement in school practices in relation to parenthood, motherhood, domesticity, gender roles and renegotiation of kin relations. In this context, the research leads to the result that school is for women an important field of outer-domestic action, empowerment and construction of social experience. The dissertation is based on two and half years of anthropological, participant observation, from September 2007 to January 2010, in a mountaineous, agricultural community of northeastern Lesvos. The research had the characteristics of an "open school ethnography". It involved the school space and specifically the public schools operating in the field of study (nursery school, primary school), as well as the domestic space. Moreover, it expanded to various contexts of local soc ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36461
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36461
ND
36461
Εναλλακτικός τίτλος
Motherhood and school practices: school as a field of women's empowerment and construction of feminine experience in Lesvos
Συγγραφέας
Μπουρατζή, Βασιλική (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας
Εξεταστική επιτροπή
Πλεξουσάκη Ευφροσύνη
Παπαταξιάρχης Ευθύμιος
Πανόπουλος Παναγιώτης
Καντσά Βενετία
Μουτάφη Βασλική
Σταματογιαννοπούλου Μαρία
Τουντασάκη Ειρήνη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Μητρότητα; Γυναικεία ταυτότητα; Σχολικές πρακτικές; Οικιακότητα; Ενδυνάμωση γυναικών; Εθνογραφία του σχολείου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
391 σ., εικ., πιν., χαρτ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)