Αναλυτική και πειραματική έρευνα επί των δυνατοτήτων αξιοποίησης των ακροβάθρων στην αντισεισμικότητα των γεφυρών

Περίληψη

Αντικείμενο της παρούσας Διατριβής αποτελεί η αναλυτική και πειραματική διερεύνηση επί της αντισεισμικής μηχανικής απόκρισης και απόδοσης ενός απλού και καινοτόμου μηχανισμού ανάσχεσης των σεισμικών μετακινήσεων του φορέα των γεφυρών κατά την διαμήκη διεύθυνση. Αδρομερώς περιγραφόμενος ο προτεινόμενος Μηχανισμός συνίσταται από τοιχοειδές εξάρτημα σε κάθε άκρο του φορέα της γέφυρας, συνδεόμενο μονολιθικώς με τον φορέα και εδραζόμενο επί πυθμένος καταλλήλου διαμήκους εντορμίας που διαμορφώνεται στο άνω πέλμα του οικείου κεφαλοδέσμου. Το εύρος της εντορμίας ρυθμίζεται καταλλήλως ώστε τα εναπομείναντα κενά εκατέρωθεν του τοιχοειδούς εξαρτήματος εδράσεως του φορέα να επιτρέπουν την ακώλυτη εκδήλωση των λειτουργικών συστολοδιαστολών του φορέα, αλλά τα τοιχώματα της εντορμίας να παρεμποδίζουν δραστικώς την ελεύθερη ταλάντωση του φορέα κατά τον σεισμό, καθώς το μέγεθος των σεισμικών μετακινήσεων είναι πολλαπλάσιο εκείνων που δημιουργούν οι λειτουργικές απαιτήσεις. Για την ένταξη του Μηχανισμού ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the present Thesis is the analytical and experimental investigation on the seismic response and performance of a simple and innovative mechanism for restraining the longitudinal seismic displacements of the bridge deck. The suggested mechanism, coarsely described, consists of a wall-web concrete member, placed at each end-part of the bridge deck and monolithically connected with it. Its bottom is mounted in a longitudinal mortise which is formed on the upper flange of the relevant pile cap. The mortise width is appropriately adjusted so that the formed gaps on either side of the wall-web concrete member to permit the unobstructed in-service expansion and contraction of the deck. During an earthquake, the mortise walls restrain notably the free oscillation of the deck, as the magnitude of the seismic displacements is much greater than the displacements caused by the serviceability requirements. Τhe Mechanism is integrated in the computational model by applying the regulat ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36088
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36088
ND
36088
Εναλλακτικός τίτλος
Analytical and experimental investigation on the possibilities of employing the abutments in earthquake-resistant bridges
Συγγραφέας
Πηλίτσης, Βασίλειος (Πατρώνυμο: Γεράσιμος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Επιστήμης και Τεχνολογίας των Κατασκευών. Εργαστήριο Κατασκευών Οπλισμένου Σκυροδέματος και Φέρουσας Τοιχοποιΐας
Εξεταστική επιτροπή
Τέγος I
Στυλιανίδης K
Ιγνατάκης X
Μάνος Γ
Πανοσκάλτσης Χ
Θερμού Γ
Παπανικολάου Β
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Πολιτικού Μηχανικού
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΜηχανική Υλικών
Λέξεις-κλειδιά
Ακρόβαθρο γέφυρας; Αντισεισμικές κατασκευές; Ανασχετήρας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxxvi, 370 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)