Περίληψη
Αντικείμενο της παρούσας διατριβής αποτελεί η ενασχόληση με τον τομέα των ηλεκτρονικών εικονικών κοινωνιών και ειδικότερα των εφαρμογών των πρακτόρων λογισμικού στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Με βάση το εύρος της βιβλιογραφίας, ερευνήθηκε η ιστορία των κοινωνιών αυτών, η ανάπτυξή τους, οι τεχνολογίες που τις απαρτίζουν, τα χαρακτηριστικά τους, οι τύποι τους καθώς και τα περιθώρια εξέλιξής τους. Έτσι συλλέχτηκε γενικότερη γνώση πάνω στην κατηγορία των ηλεκτρονικών πολυκαταστημάτων, έναν εξειδικευμένο κλάδο των εικονικών κοινωνιών. Εμβαθύνοντας, ερευνήθηκαν και αναπτύχθηκαν οι εφαρμογές των πρακτόρων λογισμικού στο ηλεκτρονικό εμπόριο και ειδικότερα στα ηλεκτρονικά πολυκαταστήματα. Οι εφαρμογές αυτές γενικεύονται σε τρεις βασικούς τομείς έρευνας:α) την οντολογία, που είναι η καρδιά ενός ηλεκτρονικού πολυκαταστήματος, β) την διαπραγμάτευση, με την οποία επιτυγχάνονται όλες οι διεργασίες αγοραπωλησίας και γ) τις συμβουλευτικές υπηρεσίες, οι οποίες απεικονίζουν την υποστηρικτική λειτουργικότητα ...
Αντικείμενο της παρούσας διατριβής αποτελεί η ενασχόληση με τον τομέα των ηλεκτρονικών εικονικών κοινωνιών και ειδικότερα των εφαρμογών των πρακτόρων λογισμικού στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Με βάση το εύρος της βιβλιογραφίας, ερευνήθηκε η ιστορία των κοινωνιών αυτών, η ανάπτυξή τους, οι τεχνολογίες που τις απαρτίζουν, τα χαρακτηριστικά τους, οι τύποι τους καθώς και τα περιθώρια εξέλιξής τους. Έτσι συλλέχτηκε γενικότερη γνώση πάνω στην κατηγορία των ηλεκτρονικών πολυκαταστημάτων, έναν εξειδικευμένο κλάδο των εικονικών κοινωνιών. Εμβαθύνοντας, ερευνήθηκαν και αναπτύχθηκαν οι εφαρμογές των πρακτόρων λογισμικού στο ηλεκτρονικό εμπόριο και ειδικότερα στα ηλεκτρονικά πολυκαταστήματα. Οι εφαρμογές αυτές γενικεύονται σε τρεις βασικούς τομείς έρευνας:α) την οντολογία, που είναι η καρδιά ενός ηλεκτρονικού πολυκαταστήματος, β) την διαπραγμάτευση, με την οποία επιτυγχάνονται όλες οι διεργασίες αγοραπωλησίας και γ) τις συμβουλευτικές υπηρεσίες, οι οποίες απεικονίζουν την υποστηρικτική λειτουργικότητα του πολυκαταστήματος. Συνδυάζοντας τις τρεις προαναφερθείσες τεχνολογίες, προτείνεται μια γενικότερη αρχιτεκτονική στα ηλεκτρονικά πολυκαταστήματα με στόχο την ουσιαστική αντιμετώπιση των προβλημάτων και των περιορισμών που υπάρχουν σε αυτές . Στη συνέχεια μελετήθηκε η ταξινόμηση των Kaplan & Sawhney , μια ταξινόμηση θεσμός για τα ηλεκτρονικά πολυκαταστήματα. Επισημάνθηκαν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ταξινόμησης αυτής όπως και η δυνατότητα υπέρβασής της μέσα από μια γενική αρχιτεκτονική με τη βοήθεια πρακτόρων λογισμικού. Εμβαθύνοντας στην αρχιτεκτονική αυτή ερευνήθηκαν τα τρία σημαντικότερα κομμάτια ενός ηλεκτρονικού πολυκαταστήματος. Στην περίπτωση της διαπραγμάτευσης σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε ένα νέο ανθρωποκεντρικό σύστημα, που κατόρθωσε να βάλει στο παιχνίδι της διαπραγμάτευσης και τον αγοραστή με δικαιώματα, τακτικές, θέματα και όρια τιμών. Στις συμβουλευτικές υπηρεσίες προτάθηκε ένα οικονομικά βιώσιμο πολυκατάστημα με τη βοήθεια ενός ευλύγιστου και ενεργού τμήματος υποστήριξης αποφάσεων. Το σύστημα αυτό παρακολουθεί τις ενέργειες του χρήστη και δίνει συμβουλές προσαρμοζόμενο στο περιβάλλον και στις απαιτήσεις του. Μέσω λοιπόν της συστηματικής ανάλυσης που πραγματοποιήθηκε με βάση το πλαίσιο που προτάθηκε και την προσέγγιση των διαφορετικών τμημάτων ενός πολυκαταστήματος, σχεδιάσθηκε και αναπτύχθηκε μια γενικότερη οντολογία προϊόντων που θα μπορεί να περιλάβει κάθε πιθανό προϊόν, κάθε πιθανό πωλητή και κάθε πιθανό αγοραστή. Χρησιμοποιώντας τεχνικές και ήδη υπάρχοντα στάνταρ ανάπτυξης λογισμικού προτάθηκε μια καινούρια μέθοδος ανάπτυξης οντολογιών και υλοποιήθηκε μια γενική οντολογία προϊόντων που υποστηρίζει διαπραγματεύσεις και υποστήριξη αποφάσεων υπερβαίνοντας την ταξινόμηση των Kaplan & Sawhney.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The aim of this thesis is the investigation of the electronic virtual communities and more specifically the application of software πράκτορες in electronic trade. Associated bibliography revealed the history of these societies, their growth, their technologies, their characteristics, their types as well as their margins of development. Thus general knowledge in the category of electronic marketplaces, a specialised sector of virtual societies was collected. Specifically, applications of software agents in the electronic trade and more specifically in electronic marketplaces were searched and developed. These applications are generalised in three basic fragments of research: a) ontology, which is the heart of an electronic marketplace, b) negotiation, where all the activities of transaction are achieved and c) advisory services, wich portray the supporting functionality of a marketplace. Combining these three technologies, a more general architecture in electronic marketplaces is ...
The aim of this thesis is the investigation of the electronic virtual communities and more specifically the application of software πράκτορες in electronic trade. Associated bibliography revealed the history of these societies, their growth, their technologies, their characteristics, their types as well as their margins of development. Thus general knowledge in the category of electronic marketplaces, a specialised sector of virtual societies was collected. Specifically, applications of software agents in the electronic trade and more specifically in electronic marketplaces were searched and developed. These applications are generalised in three basic fragments of research: a) ontology, which is the heart of an electronic marketplace, b) negotiation, where all the activities of transaction are achieved and c) advisory services, wich portray the supporting functionality of a marketplace. Combining these three technologies, a more general architecture in electronic marketplaces is proposed aiming at an essential confrontation of known problems and limitations that exist in them. Then the classification of Kaplan & Sawhney was studied, a classification standard for electronic marketplaces. The advantages and disadvantages of this classification were pointed out, as well as the possibility of transcending it through a generic architecture with the help of software πράκτορες. By studying in detail this architecture, the three most important pieces of electronic marketplaces were developed. In the case of negotiation, a new anthropocentric system was developed and managed to put also in the game the purchaser with his rights, tactics, subjects and price limits. In the advisory services, an economically viable marketplace with the help of a flexible and active department of support of decisions was proposed. This system watches the actions of the user and gives advices according to his environment and demands. So through the systematic analysis, a generic product ontology that might include every possible product, every possible vendor and any prospective purchaser was developed. Using techniques and already existing standards a new ontology development method was proposed and a general ontology was developed that includes negotiation and support of decisions transcending the Kaplan and Sawhney taxonomy.
περισσότερα