Επίδραση παρεμβατικού προγράμματος ψυχοκινητικής αγωγής στην κοινωνική, σχολική, συναισθηματική επάρκεια και στα προβλήματα συμπεριφοράς αγοριών και κοριτσιών ηλικίας 4-5 ετών

Περίληψη

Σκοπός της έρευνας ήταν να εξεταστεί η επίδραση ενός παρεμβατικού προγράμματος Ψυχοκινητικής Αγωγής (ΨΑ) με διάρκεια 8 μήνες στην κοινωνική επάρκεια, σχολική επάρκεια, συναισθηματική επάρκεια και στα προβλήματα συμπεριφοράς αγοριών και κοριτσιών ηλικίας 4-5 ετών. Στην έρευνα συμμετείχαν 58 παιδιά προσχολικής ηλικίας χωρίς να έχουν διαγνωσθεί με κάποιο νευρολογικό, αισθητηριακό ή κινητικό πρόβλημα, όπου προέρχονταν από δύο Νηπιαγωγεία του Δήμου Ιωαννίνων. Στην Πειραματική Ομάδα (ΠΟ) συμμετείχαν είκοσι εννιά (29) παιδιά από το πρώτο Νηπιαγωγείο και πήραν μέρος στο παρεμβατικό πρόγραμμα ΨΑ, ενώ η Ομάδα Ελέγχου (ΟΕ) αποτελούνταν από είκοσι εννιά (29) του δεύτερου Νηπιαγωγείου, τα οποία ακολούθησαν το τυπικό πρόγραμμα. Η κοινωνική επάρκεια, η σχολική επάρκεια, η συναισθηματική επάρκεια και τα προβλήματα συμπεριφοράς αξιολογήθηκαν πριν και μετά το παρεμβατικό πρόγραμμα ΨΑ, με τo ερωτηματολόγιο Τεστ Ψυχοκοινωνικής Προσαρμογής (Χατζηχρήστου, Πολυχρόνη, Μπεζεβέγκης, & Μυλωνάς, 2008) που περιλαμ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The study aimed to examine the effect of an interventional Psychomotor Education (PE) program lasting 8 months on the social competence, school competence, emotional competence, and behavioral problems of boys and girls aged 4-5 years. 58 preschool children without a diagnosis of neurological, sensory, or motor problems participated in the study, coming from two kindergartens in the Municipality of Ioannina. The Experimental Group (EG) consisted of twenty-nine (29) children from the first Kindergarten who participated in the intervention program of PΕ, while the Control Group (CG) consisted of twenty-nine (29) children from the second Kindergarten who followed the standard program. Social competence, school competence, emotional competence and behavioral problems were assessed before and after the interventional PE program, using the Psychosocial Adjustment Test questionnaire (Chatzichristou, Polychronis, Bezevegis, & Mylonas, 2008) which includes 113 questions, while motor competence ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56406
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56406
ND
56406
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of a psychomotor intervention program on social, school, emotional competence and behavior problems in boys and girls 4-5 years of age
Συγγραφέας
Μόσχος, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Σπυρίδων)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής, Αθλητισμού και Διαιτολογίας. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Πολλάτου Ελιζάνα
Μπεκιάρη Αλεξάνδρα
Καμπάς Αντώνιος
Βενετσάνου Φωτεινή
Διγγελίδης Νικόλαος
Μπότσογλου Καφένια
Τρούλη Καλλιόπη
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΕπιστήμες Υγείας ➨ Επιστήμη άθλησης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ψυχοκινητική αγωγή; Προσχολική ηλικία; Τεστ ψυχοκοινωνικής προσαρμογής; Νηπιαγωγεία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.