Μνημονικές στρατηγικές σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες: απόψεις εκπαιδευτικών, παρατήρηση εκπαιδευτικών, παρέμβαση σε μαθητές

Περίληψη

Σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας ήταν να διερευνηθούν οι απόψεις εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής, σχετικά με τη χρήση μνημονικών στρατηγικών και την αποτελεσματικότητα αυτών σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, να παρατηρηθούν οι συμπεριφορές μαθητών και εκπαιδευτικών για τις μνημονικές στρατηγικές εντός της σχολικής τάξης, καθώς επίσης και να πραγματοποιηθεί διδακτική παρέμβαση σε μαθητές για την εκμάθηση λεξιλογίου μέσω μνημονικών στρατηγικών. Τα ερευνητικά εργαλεία που κατασκευάστηκαν και χρησιμοποιήθηκαν ήταν ένα ερωτηματολόγιο, μια ημι- δομημένη συνέντευξη, ένας πίνακας καταγραφής για δομημένη παρατήρηση, ελεύθερη παρατήρηση, όπως και δοκιμασίες για διδακτική παρέμβαση σε μαθητές. Το δείγμα της έρευνας απαρτιζόταν από επιμέρους ομάδες και ειδικότερα από 215 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικότερα εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής και εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής από τμήματα ένταξης δημοτικών σχολείων που υποστήριζαν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, 5 εκπαιδευτικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this research was to investigate the views of mainstream and special education teachers on the use of mnemonic strategies and their effectiveness in children with learning difficulties, to observe the teachers’ and students’ behaviors regarding mnemonic strategies in the classroom, as well as to carry out a teaching intervention, so that students could learn vocabulary by using mnemonic strategies. The constructed and used research tools were a questionnaire, a semi- structured interview, a recording table for structured observation, non- structured observation, as well as tasks for teaching intervention for students. The research sample consisted of several groups and particularly 215 primary school teachers in mainstream classrooms and in resource classrooms, who support students with learning difficulties, 5 mainstream teachers of the 2nd, 3rd, 4th, 5th and 6th grade and a sum of 72 students of the relevant classes, as well as 20 students with typical development and ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55830
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55830
ND
55830
Εναλλακτικός τίτλος
Mnemonic strategies for students with learning difficulties: teachers' views, teacher observation, intervention to children
Συγγραφέας
Παπανικολάου, Βασιλική (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μιχαλοπούλου Αικατερίνη
Δερμιτζάκη Ειρήνη
Κουρκούτας Ηλίας
Μάγος Κωνσταντίνος
Σιάτρας Αναστάσιος
Σακελλαρίου Μαρία
Καραδημητρίου Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μνημονικές στρατηγικές; Μαθησιακές δυσκολίες; Αποτελεσματικότητα; Χρήση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)