Spatium Monstrorum: επιτέλεση ως επιφάνεια

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή διερευνά το ερώτημα κατά πόσον η επιτελεστική τέχνη (performance) μπορεί να ιδωθεί πέρα από κάθε είδους αναπαράσταση, μεταφυσική ή διαλεκτική. Ο τρόπος με τον οποίο διερευνάται το βασικό αυτό ερώτημα γίνεται μέσα από την παραγωγή ζωντανών έργων τα οποία προτείνουν μια σύλληψη της performance ως επιφάνειας: ως πεδίου που διατρέχεται μόνο από εντάσεις, εντός του οποίου αναδύονται συμβάντα και υποκειμενικότητες. Υπό αυτή την έννοια, το σώμα του καλλιτέχνη-performer δεν συνιστά όριο του έργου, αλλά εντάσσεται σε ένα χωροχρονικό συνεχές ύλης-ενέργειας που μεταβάλλεται συνεχώς. Η ίδια η πρακτική της performance συνιστά το σημείο εκκίνησης, το αντικείμενο, τη μέθοδο αλλά και το αποτέλεσμα της έρευνας, ενώ έρχεται να συνομιλήσει με μη-διαλεκτικούς στοχαστές όπως οι: Foucault, Spinoza, Deleuze & Guattari, Lyotard, Nietzsche, De Sade, Golding, Barad κ.ά. Η εικαστική γλώσσα των ζωντανών έργων που παρείχθησαν στα πλαίσια της έρευνας, αντλούν το λεξιλόγιό τους από τη σωματικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This practice-led Ph.D. thesis suggests a radical rethinking and re-making of performance art, moving away from traditional approaches which limit live art discourse within binaries, essentialism and fixed identities; contemporary performance is instead rethought of as surface, as field occupied only by intensities. Through the examination of protocols of violence and protocols of written contracts in the performances carried out, the importance of protocols of governmentality in the production and distribution of intensities within live art, is emphasized. By regulating each performance-surface’s topographical structure, protocols of governmentality initiate morphogenetic processes governing the thickness and the porosity of boundaries within the performer-audience encounter, as manifested through the repetitive use of the performer’s body and its transmutation into flesh. Master and slave contracts as used in BDSM, are brought forward, both as examples of governmentality and as poten ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55734
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55734
ND
55734
Εναλλακτικός τίτλος
Spatium Monstrorum: performance as surface
Spatium Monstrorum: performance comme surface
Συγγραφέας
Ζαχαροπούλου, Δέσποινα (Πατρώνυμο: Ζαχαρίας)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Royal College of Art
Εξεταστική επιτροπή
Golding Johnny
Dormor Catherine
Johnson Dominic
Rolfe Nigel
O'Reilly Kira
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Εικαστικές τέχνες
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Τέχνες, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Επιτέλεση; Επιτέλεση ως επιφάνεια; Επιφάνεια; Φιλοσοφία; Φουκώ, Μισέλ; BDSM; Foucault, Michel; Deleuze, Gilles; Abramovic, Marina; Barad, Karen; Ντελέζ, Ζιλ; Παρρησία; Performance; Τέχνη της performance; Κοινωνικό συμβόλαιο; Μορφογέννεση; Συμβόλαιο; Συμβόλαια; Βία; Κλοσόφσκι, Πιέρ; Τραύμα
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.