Η δύναμη της τέχνης στην προώθηση της περιβαλλοντικής συμπεριφοράς και αγωγής στο σχολικό σύστημα

Περίληψη

Η ανάπτυξη της ευαισθητοποίησης για τα περιβαλλοντικά ζητήματα του πλανήτη περιλαμβάνει θεωρητικές και βιωματικές πρακτικές, μέσω των οποίων οι πολίτες μπορούν να ασκήσουν επιρροή στην εφαρμογή μιας αποτελεσματικής περιβαλλοντικής πολιτικής. Μία προσέγγιση αποκλειστικά εστιασμένη στη γνώση ωστόσο δεν μπορεί να επηρεάσει τις βαθιές αξίες που μπορεί να παρακινήσουν ένα άτομο να αλλάξει τη συμπεριφορά του/της, ενώ αντιθέτως οι καλλιτεχνικές δραστηριότητες έχουν δείξει ενθαρρυντικά ευρήματα ως προς την ευαισθητοποίηση μέσω της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Η Trash Art συμβάλλει στην δημιουργία ασφαλών οικοσυστημάτων, ενώ διάφοροι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με τα απορρίμματα για διαφορετικούς σκοπούς. Η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση μέσω της Trash Art αναπτύσσεται δημιουργώντας συναισθήματα στο άτομο, συνεπώς κρίθηκε ως κατάλληλη για εφαρμογή στην παρούσα έρευνα. Συγκεκριμένα, το “Καλλιτεχνικό Εργαστήρι Ψηφιδωτών και Έργων Τέχνης Ανακυκλώσιμων Υλικών”, γνωστό και ως «Trash Art», είναι μια πρωτο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Developing awareness of environmental issues the planet faces involves both theoretical knowledge and lived experiences. Through relevant practices citizens can influence the implementation of an effective environmental policy in many ways. An exclusively knowledge-focused one, however, cannot influence deep values that can motivate a person to change his/her behavior, whereas artistic activities have shown positive findings in terms of raising awareness through environmental education. Trash Art helps create safe eco-systems, while different people interact with waste for different purposes. Environmental awareness through Trash Art is developed by creating emotions in the individual, and it has been considered as suitable for application in this research study. In particular, the "Mosaic and Recycled Materials Artwork Workshop", also known as "Trash Art", is a pioneering activity that introduces a new way of practicing environmental education by promoting a responsible environmental ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 1/2025)
DOI
10.12681/eadd/55673
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55673
ND
55673
Εναλλακτικός τίτλος
The power of art in promoting environmental education and behavior in school systems
Συγγραφέας
Θεοδούλου, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Κυριάκος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Σχολή Δημόσιας Υγείας. Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας
Εξεταστική επιτροπή
Τσαμπούκου-Σκαναβή Κωνσταντίνα
Λάγιου Αρετή
Ευαγγελινός Κωνσταντίνος
Σακελλάρη Ευανθία
Νοταρά Βενετία
Βασσάλου Ευδοκία
Παπαδάς Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Περιβάλλον-επιπτώσεις; Τέχνη και δημόσιος χώρος; Οικιακά απορρίματα; Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Βασικό σχολείο; Περιβαλλοντική εκπαίδευση; Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης; Εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.