Ενδυναμώνοντας Ρομά έφηβους και έφηβες για μία συμμετρική διαπολιτισμική αλληλεπίδραση: μία κριτική-χειραφετική έρευνα δράσης

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή διερευνώνται οι τρόποι με τους οποίους είναι δυνατό μέλη μίας μειονοτικοποιημένης ομάδας, που διαθέτουν ελάχιστη κοινωνική εξουσία, υφίσταται πολλαπλές κοινωνικές διακρίσεις και ζουν γεωγραφικά περιθωριοποιημένα και πολιτισμικά περιχαρακωμένα στην κοινωνικά κατασκευασμένη ετερότητά τους, να ενδυναμωθούν, ώστε να διεκδικήσουν συμμετρική διαπολιτισμική αλληλεπίδραση με τους ‘Άλλους’. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε έναν μουσουλμανικό οικισμό Ρομά της Θράκης, που απέχει μόλις 3 χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης. Μετά από τη διεξαγωγή μίας εθνογραφικής έρευνας με σκοπό την εξοικείωσή μου ως ερευνήτριας-εκπαιδεύτριας με την πολιτισμική ταυτότητα και την κοινωνική πραγματικότητα που βιώνει η συγκεκριμένη ομάδα, προσκάλεσα έφηβους και έφηβες, τη νέα γενιά μελλοντικών πολιτών, ως συμμετέχοντες σε μία συνεργατική και κριτική-χειραφετική έρευνα δράσης. Η έρευνα δράσης ακολούθησε μία σπειροειδή ανάπτυξη μέσω τεσσάρων κύκλων στο πλαίσιο ενός πρωτότυπου προγράμματος μη τυπικής ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the present dissertation is to explore the ways that a minority group, which possesses low levels of social power, confronts multifaceted discrimination, geographical marginalization and cultural re-trenchment, can be empowered in order to interrogate the dominant ideology and demand symmetrical intercultural interaction with the privileged ‘Others’. The research took place in a Muslim Roma settlement of Thrace, which is situated just 3 kilometers far from the center of the city. After conducting an ethnographic research aiming to familiarize myself as researcher-facilitator with the cultural identity of this group and the social reality they experience, I invited a team of adolescents, the new generation of future citizens, to participate in a collaborative and critical-emancipatory action research. This action research followed a spiral through four cycles as part of a 'non-formal' and 'critical deliberating' learning programme. The active engagement of the adolescents ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2025)
DOI
10.12681/eadd/55420
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55420
ND
55420
Εναλλακτικός τίτλος
Empowering Roma adolescents for a symmetrical intercultural interaction: a critical-emancipatory action research
Συγγραφέας
Αγάπογλου, Θεοδώρα (Πατρώνυμο: Θεόδωρος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Κεσίδου Αναστασία
Χοντολίδου Ελένη
Μπονίδης Κυριάκος
Μπίκος Κωνσταντίνος
Τσιούμης Κωνσταντίνος
Αυγητίδου Σοφία
Κατσαρού Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Κριτική χειραφετική - συμμετοχική έρευνα δράσης; Ρομά; Έφηβοι; Απελευθερωτική εκπαίδευση; Διαπολιτισμική αλληλεπίδραση; Κριτική διαπολιτισμική εκπαίδευση; Κριτική διαπολιτισμική ικανότητα; Θεμελιωμένη θεωρία; Κριτική δημοκρατική πολιτειότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.