Δυναμική βελτιστοποίηση και διαχείριση εσόδων: περιορισμοί δυναμικότητας και ο ανταγωνισμός της αγοράς

Περίληψη

Η δυναμική τιμολόγηση προϊόντων ή υπηρεσιών από τις επιχειρήσεις αφορά την προσαρμογή τους στις συνθήκες της αγοράς σε μια αναζήτηση των τιμών που θα μεγιστοποιήσουν τα διαχρονικά τους κέρδη. Στον πραγματικό κόσμο αυτή είναι μια πρακτική που παρατηρείται αρκετά συχνά. Ήταν πάντα χρήσιμη, όπως σε παζάρια όπου τα επίπεδα των αποθεμάτων και η ώρα της ημέρας έχουν σημαντικό αντίκτυπο στις τιμές. Σήμερα, οι ψηφιακές και άλλες τεχνολογικές εξελίξεις έχουν δώσει τα μέσα σε πολλές εταιρείες σε διαφορετικές αγορές να εφαρμόσουν με επιτυχία τέτοιες μεθόδους με πιο εξελιγμένους τρόπους. Πολλοί οικονομικοί τομείς χρησιμοποιούν σήμερα δυναμική τιμολόγηση, όπως η αεροπορική βιομηχανία, οι δημόσιες μεταφορές, τα τουριστικά καταλύματα, τα εποχιακά αγαθά, αλλά και σε σχέση με την ταχεία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, των διαδικτυακών πωλήσεων λιανικής, των ψυχαγωγικών και αθλητικών εκδηλώσεων, των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, καθώς και τις επώνυμες εταιρίες, την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας ή άλλες αγ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Dynamic pricing of products or services by firms is about them adjusting to market circumstances in a search for the prices that will maximize their intertemporal profits. In the real world, this is a phenomenon more often observed than not. It has always been of use, like in bazaars where stock levels and the time of day have a significant impact on the prices. Today, digital and other technological advancements have given the means to many firms in different markets to successfully implement such methods in more sophisticated ways. Numerous economic sectors currently employ dynamic pricing, like the airline industry, public transportation, hospitality, seasonal goods but also in relation to the rapid growth of e-commerce, online retailers, entertainment and sports events, rideshare services, as well as brands, electricity or other energy markets. This thesis studies the pricing decisions of firms when they have inventories or in other words a fixed capacity that consists of a given n ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2025)
DOI
10.12681/eadd/55414
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55414
ND
55414
Εναλλακτικός τίτλος
Dynamic optimization and revenue management: capacity constraints and market competition
Συγγραφέας
Βαλάσκας, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σχολή Οικονομικών Επιστημών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης
Εξεταστική επιτροπή
Βέττας Νικόλαος
Αντωνίου Φάμπιο
Γκενάκος Χρήστος
Ζαχαριάς Ελευθέριος
Κυριακοπούλου Ευθυμία
Μήλλιου Χρυσοβαλάντου-Βασιλική
Πεχλιβάνος Λάμπρος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Οικονομικά
Λέξεις-κλειδιά
Ανταγωνισμός αγοράς; Δυοπώλειο; Περιορισμοί δυναμικότητας; Διαφοροποίηση προϊόντος; Γραμμικό κόστος μεταφοράς; Δυναμική τιμολόγηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.