Η διδασκαλία της γλώσσας με βάση το περιεχόμενο: διαθεματικές προσεγγίσεις βιοηθικών ζητημάτων

Περίληψη

Η συγκεκριμένη έρευνα προσανατολίζεται στον προβληματισμό που πηγάζει αφενός, από τα ζητήματα της βιοηθικής επιστήμης, και αφετέρου από την απουσία ουσιαστικής σύνδεσης της τελευταίας με το αναλυτικό πρόγραμμα, και κατ’ επέκταση την αδυναμία προσέγγισης και δημιουργίας ενός πλαισίου διδακτικών μεθόδων βιοηθικής στα σχολεία, ικανό να μεταδώσει τη γνώση και να εμπνεύσει τη σκέψη. Η έρευνα δομείται επί τη βάσει της διερεύνησης της σχέσης βιοηθικής και παιδείας, την ανάδειξη της σπουδαιότητας της διδακτικής της βιοηθικής μέσω της διδασκαλίας της γλώσσας και των μαθημάτων που συνδέονται με αυτήν, καθώς και τη παράθεση και παρουσίαση διδακτικών μεθόδων για τη διδασκαλία των βιοηθικών ζητημάτων στα σχολεία. Οι παράμετροι που πλαισιώνουν αυτό το εγχείρημα, είναι κατά πρώτον ο εντοπισμός και η παράθεση των ελλείψεων που παρατηρούνται σε συγκεκριμένα σχολικά εγχειρίδια (Γυμνασίου – Λυκείου). Συγκεκριμένα, στο πρώτο μέρος της έρευνας, θα διερευνηθεί ποσοτικά και ποιοτικά το επίπεδο θεματολογίας ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis is oriented towards the reflection that stems from the issues of bioethical science and the absence of a substantial connection of the latter with the curriculum, resulting to the inability to create a framework of teaching methods concerning the subject of bioethics at schools. A framework that will be able to transmit knowledge and inspire the reflection. The research is structured on the basis of investigating the relationship between bioethics and education, highlighting the importance of teaching bioethics through the teaching of the language course as well as other courses too, and the presentation of teaching methods to aid the teaching of bioethical issues in schools. In order to do so, we set out to identify any bioethical issues mentioned in the school textbooks and list the inadequacies observed in those specific books (grade Junior High School - High School). The aim was to highlight these inadequacies in order to promote the bioethical education at school. Spec ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2025)
DOI
10.12681/eadd/55301
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55301
ND
55301
Εναλλακτικός τίτλος
Content-based language teaching: cross-thematic approach of bioethical issues
Συγγραφέας
Σταθοπούλου, Στυλιανή (Πατρώνυμο: Ανδρέας)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μιχάλης Αθανάσιος
Φουντοπούλου Μαρία-Ζωή
Πρωτοπαπαδάκης Ευάγγελος
Φρυδάκη Ευαγγελία
Μαμούρα Μαρία
Χωριανοπούλου Μαρία
Λαμπρέλλης Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Βιοηθική επιστήμη; Βιοηθική εκπαίδευση; Βιοηθικός γραμματισμός; Διαθεματικότητα; Διεπιστημονικότητα; Σχολικά εγχειρίδια; Διδασκαλία με βάση το περιεχόμενο; Project; Pre-Post testing; Διδακτική μεθοδολογία; Διδακτικές τεχνικές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.