Η σχέση μεταξύ της οικονομικής ένδειας και των προσωπικών στόχων για το μέλλον με την ψυχική υγεία και την προσαρμογή των εφήβων: μια διαχρονική μελέτη

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να εξετάσει τη σχέση μεταξύ της οικονομικής δυσπραγίας της οικογένειας και των στόχων μάθησης και επίδοσης με την ψυχική υγεία και τη σχολική προσαρμογή των εφήβων, συγχρονικά και διαχρονικά, μέσα από το εννοιολογικό πλαίσιο της αναπτυξιακής ψυχοπαθολογίας και της ψυχικής ανθεκτικότητας. Τα βασικά ερωτήματα είναι αν η οικονομική δυσπραγία συνιστά παράγοντα επικινδυνότητας για την ψυχική υγεία και την προσαρμογή και αν οι στόχοι μάθησης και επίδοσης αποτελούν προωθητικούς ή/και προστατευτικούς παράγοντες για την ψυχική υγεία και την προσαρμογή των εφήβων σε συνθήκες οικονομικής δυσπραγίας. Οι συμμετέχοντες ήταν 1.252 έφηβοι – γηγενείς και έφηβοι με μεταναστευτικό υπόβαθρο – οι οποίοι έλαβαν μέρος στην έρευνα, κατά τη φοίτησή τους στην Α' και Γ' τάξη του Γυμνασίου (φάση 1 και 2 της μελέτης αντιστοίχως). Η οικονομική δυσπραγία της οικογένειας αξιολογήθηκε με το Economic Hardship Questionnaire (Lempers et al., 1989) και οι στόχοι με την Goal Orientations a ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this study was to examine the relationship between family economic hardship and youth’s mastery and performance goals, on the one hand, and their mental health and school adjustment, on the other, both cross-sectionally and longitudinally. The study was conducted through a developmental psychopathology and resilience perspective. The key questions addressed were, first, whether family economic hardship is a risk factor for youth’s mental health and school adjustment, and, second, whether their mastery and performance goals are promotive and/or protective for their mental health and school adjustment in the context of economic hardship. Participants were 1,252 nonimmigrant and immigrant adolescents (Mean age: 12,71 years). They were enrolled in public middle schools and were in Grade 1 at wave 1 of the study and in Grade 3 at wave 2 of the study. Economic hardship was assessed with the Economic Hardship Questionnaire (Lempers et al., 1989) and goals were assessed with the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54617
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54617
ND
54617
Εναλλακτικός τίτλος
The relationship between economic hardship, personal goals for the future and youth’s mental health and school adjustment: a longitudinal study
Συγγραφέας
Νταλαχάνης, Αναστάσιος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μόττη-Στεφανίδη Φρόσω
Παυλόπουλος Βασίλης
Χριστοπούλου Άννα
Κανελλοπούλου Βασιλική (Λίσσυ)
Βούσουρα Ελένη
Σταύρου Πήλιος-Δημήτρης
Τάνταρος Σπυρίδων
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Κλινική ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Οικονομική δυσπραγία; Στόχοι μάθησης; Στόχοι επίδοσης; Εφηβεία; Προσαρμογή; Ψυχική υγεία; Ψυχική ανθεκτικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)