Ο ζωγράφος του Μαρσύα και ο κύκλος του: συμβολή στη μελέτη της αττικής αγγειογραφίας του 4ου αι. π.Χ.

Περίληψη

Αντικείμενο της διδακτορικής διατριβής αποτελεί η μελέτη των έργων του Ζωγράφου του Μαρσύα, καθώς και των αγγειογράφων, οι οποίοι με βάση τα στιλιστικά χαρακτηριστικά, φαίνεται πως αποτέλεσαν ένα μεγάλο κεραμικό εργαστήριο. Το συμβατικό όνομα Ζωγράφος του Μαρσύα, δόθηκε στον αγγειογράφο από τον K. Schefold, εξαιτίας της απεικόνισης του ομώνυμου Σιληνού στην κύρια όψη μιας πελίκης που εντοπίστηκε στο Κερτς της Κριμαίας και φυλάσσεται σήμερα στο Μουσείο Ερμιτάζ με αρ. ευρ. St 1792.Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας εξετάζονται τα τεχνοτροπικά χαρακτηριστικά των υπό εξέταση αγγειογράφων, ενώ ακολουθεί η επανεξέταση παλιότερων αποδόσεων και η ταύτιση νέων αγγείων. Στη συνέχεια η εργασία πραγματεύεται το σχηματολόγιο των αγγείων του εργαστηρίου, με σκοπό την αναγνώριση διαφορετικών κεραμέων και την αποτύπωση του πλέγματος των συνεργασιών. Από την μελέτη του σωζόμενου υλικού φαίνεται πως το εργαστήριο παρήγαγε μεγάλου μεγέθους αγγεία, κυρίως πελίκες και υδρίες, γαμικούς λέβητες, κρατήρες και λε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The subject of this PhD thesis is the study of the vases produced by the Marsyas’ Painter workshop, along with the painters who according to stylistic features seem to belong to a big ceramic workshop. The conventional name ‘Marsyas Painter’ was given by K. Schefold, due to the depiction of the Satyr bearing the same name on the main side of a pelike, found in Kerch area, now on display at the Hermitage Museum (inv. no. St 1792). The first chapter of the thesis is focused on the stylistic features of the vase painters; in this framework new attributions are proposed or some former ones are revisited. The second chapter deals with the vessels forms produced by this workshop, aiming at intensifying several potters, and at deciphering the nexus of its internal structure. The material under consideration indicates that the workshop produced large vessels, mainly pelike and hydriae, wedding ceremonial vessels, craters and basins, along with the production of the Panathenaic amphorae. The fo ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/48507
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48507
ND
48507
Εναλλακτικός τίτλος
The Marsyas painter and his workshop: contribution to the study of attic pottery of the 4th century B.C.
Συγγραφέας
Θάνος, Απόστολος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας. Τομέας Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης
Εξεταστική επιτροπή
Δρούγου Στυλιανή
Τιβέριος Μιχάλης
Ακαμάτης Ιωάννης
Μανακίδου Ελένη
Τσέλεκας Παναγιώτης
Αβραμίδου Αμαλία
Κεφαλίδου Ευριδίκη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Αγγεία Κέρτς; Ζωγράφος του Μαρσύα; Αττική αγγειογραφία; Αγγεία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
625 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)