Οι κοινωνικές αναπαραστάσεις του χρόνου και η κοινωνικοοικονομική ευαλωτότητα σε μαθητές της υποχρεωτικής εκπαίδευσης

Περίληψη

Αντικείμενο της παρούσας διατριβής είναι η εξέταση του ρόλου της βιωμένης και προσλαμβανόμενης κοινωνικοοικονομικής ευαλωτότητας στη διαμόρφωση των αναπαραστάσεων που σχηματίζουν τα παιδιά για το χρόνο. Για την προσέγγιση του χρόνου επιλέξαμε το εργαλείο της Χρονικής Προοπτικής, το οποίο σκοπός μας είναι να δείξουμε ότι μπορεί να μελετηθεί με όρους κοινωνιοψυχολογικής μεταβλητής. Ο χρόνος μελετάται ως κοινωνική αναπαράσταση διότι διαμορφώνεται κοινωνικά, αναπαράγεται κοινωνικά και παρεμβαίνει στο πεδίο των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων. Παράλληλα, χαρακτηρίζεται στην εργασία αυτή και με όρους έξης, θεμελιώδους έννοιας της θεωρίας του Bourdieu, και εξετάζεται η υπόθεση σύγκλισης των δύο εννοιών.Τα ερευνητικά βήματα περιλαμβάνουν τη στάθμιση στα ελληνικά μιας κλίμακας μέτρησης της Χρονικής Προοπτικής για ενήλικες (Zimbardo Time Perspective Inventory) [Zimbardo & Boyd, 1999], την κατασκευή και στάθμιση μιας κλίμακας μέτρησης της Χρονικής Προοπτικής για παιδιά και την παράλληλη χορήγηση ερωτη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The subject of this doctoral thesis is the examination of the role of the objective as well as perceived socioeconomic vulnerability on the formation of social representations of time by children. In order to establish our approach of time, we opted for the tool of Time Perspective, which we wish to show that can be studied in terms of a sociopsychological variable. Time is studied as social representation because it is socially formed, socially reproduced and intervenes in the field of social interactions. In parallel, in this project time is characterized in terms of habitus, a fundamental concept of Bourdieu's theory, and the hypothesis of convergence between the two theories is examined.The research steps include the validation in Greek and with a Greek student sample of a scale assessing Time Perspective for adults (Zimbardo Time Perspective Inventory) [Zimbardo & Boyd, 1999], the construction and validation of a Time Perspective scale for children and the parallel distribution of ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35367
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35367
ND
35367
Εναλλακτικός τίτλος
Social representations of time and socioeconomic vulnerability among students in compulsory education
Représentations sociales et vulnérabilité socioéconomique chez les élèves d’âge d’instruction obligatoire
Συγγραφέας
Γούλα, Κατερίνα (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Χρυσοχόου Ξένη
Κορωναίου Αλεξάνδρα
Προδρομίτης Γεράσιμος
Παπαστάμου Σταμάτιος
Σαμαρτζή Σταυρούλα
Αποστολίδης Θεμιστοκλής
Ιατρίδης Τηλέμαχος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Χρονική Προοπτική; Ευαλωτότητα; Μελλοντική χρονική προοπτική; Παροντική χρονική προοπτική; Μαθητές υποχρεωτικής εκπαίδευσης; Μπουρντιέ, Πιέρ; Κοινωνικές αναπαραστάσεις; Έξη; ZTPI
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
247 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)