Οικονομική μοντελοποίηση στη ναυτιλία και τις μεταφορές: η περίπτωση του bulk shipping

Περίληψη

Η ναυτιλία είναι ένας κλάδος εντάσεως κεφαλαίου, στον οποίο τα πάγια περιουσιακά στοιχεία είναι άμεσα ρευστοποιήσιμα και λειτουργικά. Για την αγορά ενός πλοίου, ο πλοιοκτήτης πρέπει να ξεκινήσει μια διαδικασία, στην οποία θα πρέπει να εκτιμήσει όλες τις μεταβλητές, τόσο ενδογενείς όσο και εξωγενείς που επηρεάζουν την τιμή του πλοίου. Η αποτίμηση της αξίας ενός πλοίου συμπεριλαμβάνει όλες τις μελλοντικές ταμειακές εισροές και εκροές του, για όλη τη διάρκεια ζωής του πλοίου. Ωστόσο, ένα σημαντικό δίλημμα που έχει ο κάθε εφοπλιστής είναι: να αποκτήσει ένα νέο πλοίο ή ένα μεταχειρισμένο. Οι τιμές των νέων πλοίων είναι δύσκολο να εκτιμηθούν, με βάση τους ενδογενείς και εξωγενείς παράγοντες, αφού είναι πολύ δύσκολο να συλλεχθούν στοιχεία από τα διάφορα ναυπηγεία. Επιπλέον, η περίοδος κατασκευής του πλοίου ποικίλλει μεταξύ των ναυπηγείων, λόγω διαφορών στις χωρητικότητες τους. Ένας πλοιοκτήτης πρέπει να συγκρίνει την τιμή ενός καινούριου πλοίου και ενός μεταχειρισμένου και να καθορίσει ποια ε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The maritime sector is a capital-intensive industry in which fixed assets are instantly liquidated and employed. The ship owner must go through the decision-making process involved in acquiring a vessel and estimating all variables, both endogenous and exogenous. The valuation incorporates all future cash inflows and outflows of the vessel during the ownership of the asset. However, a significant dilemma arises in the final decision stage: whether to acquire a new ship or a secondhand vessel. New construction prices are difficult to estimate, since most of the associated costs are determined by various factors, and the available databases do not incorporate all the required (and valuable) information. Additionally, the construction period varies among shipyards because of their different slot capacities. A ship owner has the option to weigh the price of a new structure against the value of a secondhand vessel and determine which is the optimal choice for the particular period and condi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/34581
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/34581
ND
34581
Εναλλακτικός τίτλος
Economic modeling in shipping and transport: the case of bulk shipping
Συγγραφέας
Πολίτης, Ευάγγελος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
ΜΕΡΙΚΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΓΟΥΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΧΛΩΜΟΥΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ
ΠΕΛΑΓΙΔΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΛΙΑΠΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις
Λέξεις-κλειδιά
Χρηματοδότηση πλοίων; Αποτίμηση αξίας πάγιων στοιχείων; Ναυτιλιακά Οικονομικά; Ποσοτικές μέθοδοι; Διοίκηση επιχειρήσεων; Διοικητική λογιστική; Χρηματοοικονομική ανάλυση; Διεθνή οικονομικά και εμπόριο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
277 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)