Η τοπική ιστορία στο δημοτικό σχολείο: στάσεις των δασκάλων του Νομού Πιερίας

Περίληψη

Κάθε τόπος έχει τη δική του ιστορία, γνωστή ή άγνωστη, «σημαντική» ή«ασήμαντη», όμοια ή διαφορετική με άλλων τόπων. Η τοπική Ιστορία εξετάζειάλλοτε τις σπουδαίες στιγμές ενός τόπου και άλλοτε την πορεία του σε βάθος χρόνου.Άλλοτε ασχολείται με την εξέταση των πολιτικών, στρατιωτικών, διπλωματικών,ιστορικών γεγονότων κατά το παράδειγμα της γενικής Ιστορίας, και άλλοτε με τημελέτη της καθημερινής ζωής.Η ενασχόληση των ανθρώπων με την τοπική Ιστορία δεν είναι κάτι καινούριο γιατην δυτική ιστοριογραφία. Προηγήθηκε από την ενασχόλησή τους με την εθνικήΙστορία και τοποθετείται χρονικά, για τον ευρωπαϊκό χώρο, στα χρόνια τηςΑναγέννησης. Σε ό,τι αφορά στην ελληνική τοπική ιστοριογραφία αυτή αρχίζει ναεμφανίζεται στα τέλη του 18ου και αρχές του 19ου αιώνα, πριν ακόμη από την έναρξητης ελληνικής επανάστασης.Η αξιοποίησή της τοπικής Ιστορίας στην εκπαιδευτική διαδικασία παρέχειπαιδαγωγικά πλεονεκτήματα τα οποία προκύπτουν από την άμεση εμπειρία, τορεαλισμό, τη δραστηριότητα και την ατομική εργασί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Each place has its own history, known or unknown, "significant" or"insignificant", similar or different to other places. Local history sometimes inquiresthe great moments of a place and other times its progress of events over time.Sometimes it deals with the examination of political, military, diplomatic andhistorical events according to the pattern of general history and sometimes with thestudy of everyday life.The engagement of people with local history is not something new to Westernhistoriography. It preceded their approach of national history and it is placed in time,as far as the European area is concerned, during the Renaissance. Greekhistoriography in particular, begins to appear in the late 18th and early 19th century,earlier than the beginning of the Greek revolution.The utilization of local history in the educational process provides pedagogicalbenefits which result from direct experience, realism, energy and individual work.The teaching of it encourages students to do resea ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28769
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28769
ND
28769
Εναλλακτικός τίτλος
Local history in primary school: attitudes of the teachers of Pieria
Συγγραφέας
Ναχόπουλος, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Καΐλα Μαρία
Χαραλάμπους Δημήτριος
Χουρδάκης Αντώνιος
Κοντάκος Αναστάσιος
Σκαναβή Κωνσταντίνα
Ξανθάκου Ποτίτσα
Ανδρεαδάκης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Τοπική ιστορία; Δημοτικό σχολείο; Στάσεις δασκάλων; Νομός Πιερίας; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
483 σ., πιν., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)