Υποκειμενικές διδακτικές θεωρίες εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Αφετηρία της εργασίας αποτέλεσε η παραδοχή ότι η καθημερινή διδακτική πράξη επηρεάζεται σημαντικά από τις υποκειμενικές θεωρίες (αντιλήψεις, παραδοχές, πεποιθήσεις, γνώσεις) των εκπαιδευτικών. Στόχος της έρευνας ήταν να καταγράψει το περιεχόμενο εκείνων των θεωριών με τις οποίες οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αντιλαμβάνονται, ερμηνεύουν και αντιμετωπίζουν καταστάσεις της καθημερινής διδασκαλίας. Με τη βοήθεια ηχογραφημένων διδασκαλιών κλήθηκαν 14 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να θυμηθούν και να εκφράσουν σκέψεις που έκαναν κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, τις οποίες στη συνέχεια σε μια συνέντευξη- συζήτηση είχαν την δυνατότητα να εμβαθύνουν. Από την ποιοτική ανάλυση των δεδομένων προέκυψε το περιεχόμενο των υποκειμενικών θεωριών για την καθημερινή προετοιμασία, τη διάρθρωση της διδασκαλίας, τη λεκτική επικοινωνία στην τάξη, τη διαφοροποίηση της εργασίας, την αντιμετώπιση των αδύνατων μαθητών, τη συμμετοχή-αδιαφορία των μαθητών, την ενοχλητική συμπεριφορά και την αξ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Der Ausgangspunkt der Studie war die Annahme, dass das tägliche unterrichtliche Handeln der Lehrer stark von ihren subjektiven Theorien (Auffassungen, Annahmen, Überzeugungen, Kenntnisse) geleitet wird. Das Ziel der Studie war es, den Inhalt jener Theorien zu erfassen und zu rekonstruieren, mit Hilfe derer Grundschullehrer Situationen des täglichen Unterrichts wahrnehmen, interpretieren und mit ihnen umgehen. Mit Hilfe von aufgezeichneten Unterrichtsstunden wurden 14 Grundschullehrer aufgefordert, Gedanken, die sie während des Unterrichts machten, ins Gedächtnis zurückzurufen, auszudrücken und im Rahmen eines weiteren Gesprächs - Interviews zu vertiefen. Auf der Basis der qualitativen Datenanalyse wurde der Inhalt der subjektiven Theorien in Bezug auf folgende Bereiche rekonstruiert: Unterrichtsvorbereitung, Unterrichtsverlauf, verbale Kommunikation im Klassenzimmer, Binnendifferenzierung im Unterricht, Umgang mit leistungsschwachen Schülern, Schülerbeteiligung, Unterrichtsstörungen un ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28561
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28561
ND
28561
Εναλλακτικός τίτλος
Subjektive didaktische theorien von grundscullehrern
Συγγραφέας
Θεοδώρου, Αθανάσιος (Πατρώνυμο: Τρύφων)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδοπούλου Βασιλική
Καψάλης Αχιλλέας
Μπίκος Κωνσταντίνος
Δημητριάδου Αικατερίνη
Θωΐδης Ιωάννης
Πνευματικός Δημήτριος
Χανιωτάκης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Υποκειμενικές θεωρίες; Υποκειμενικές διδακτικές θεωρίες; Υποκειμενικές διδακτικές θεωρίες δασκάλων; Θεωρίες δασκάλων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
248 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)