Ο υλικός πολιτισμός της αρχαιότητας και οι αλλοδαποί μαθητές στα ελληνικά σχολεία: η περίπτωση της δευτεροβάθμιας διαπολιτισμικής εκπαίδευσης

Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και περισσότερο αποδεκτή η άποψη ότι ο υλικός πολιτισμός και η αρχαιολογία μπορούν υπό προϋποθέσεις να συνεισφέρουν θετικά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ταυτόχρονα, τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως διαφαίνεται ένα ολοένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, ως αναγκαιότητα που προκύπτει από τις νέες πολυπολιτισμικές κοινωνικές συνθήκες. Η παρούσα διατριβή επιχειρεί να προτείνει μια σύνδεση των εκπαιδευτικών δυνατοτήτων του υλικού πολιτισμού του παρελθόντος με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Βασικό τμήμα της αποτελεί εκπαιδευτική έρευνα η οποία έλαβε χώρα σε τρία διαπολιτισμικά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Αθήνας κατά τους μήνες Οκτώβριο- Δεκέμβριο 2009. Τα εργαλεία της έρευνας ήταν τόσο ποσοτικά (ερωτηματολόγια), όσο και ποιοτικά (συνεντεύξεις), ενώ το δείγμα περιελάμβανε μαθητές και εκπαιδευτικούς και των τριών σχολείων. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας οδηγεί στη διαμόρφωση της εικόνας του πολυπολιτισμικού, αλλά και ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

It is widely accepted that material culture and archaeology can contribute to the educational process on the condition that certain requirements are fulfilled. At the same time the interest on intercultural education is increasing in Greece and world widely as a result of the new multicultural social environment. This thesis seeks the possible ways to benefit from using material culture of the past as a part of the intercultural education. It includes an educational research which took place in three secondary intercultural schools of Athens, during the October- December 2009 period. This research used both quantitative (questionnaires) and qualitative (interviews) methods, while the sample included the students and the teachers of all three schools. The analysis of the research results helps us form the picture of the students’ multicultural and fragmentary cultural capital. At the same time Greek intercultural education does not seem to use material culture of either Greek or the ori ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28185
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28185
ND
28185
Εναλλακτικός τίτλος
Material culture of antiquity and foreign students in Greek schools: The case of secondary intercultural education
Συγγραφέας
Παπαμαγκανά, Ιωάννα (Πατρώνυμο: Ιάκωβος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας. Τομέας Αρχαιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Ανδρέου Στυλιανός
Χοντολίδου Ελένη
Κωτσάκης Κωνσταντίνος
Παπανθίμου Αικατερίνη
Ανδρέου Ανδρέας
Κασβίκης Κωνσταντίνος
Ευστρατίου Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Υλικός πολιτισμός; Αρχαιολογία; Ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Αρχαιότητα; Αλλοδαποί μαθητές; Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Διαπολιτισμικά σχολεία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
493 σ., πιν., γραφ. + 1 CD Δεδομένων
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)