Δημιουργία ηλεκτρονικής κοινότητας μάθησης για την παιδαγωγική αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας στην εκπαιδευτική πράξη: μελέτη ενός πολυμορφικού μοντέλου εφαρμογής με χειραφετικό γνωσιακό ενδιαφέρον

Περίληψη

Η παρούσα χειραφετική έρευνα δράσης ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2006 και ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2007. Επιδιώκεται μέσα από την εφαρμογή ενός Πολυμορφικού Μοντέλου Εφαρμογής μιας κριτικής Ηλεκτρονικής Κοινότητας Μάθησης, η εφαρμογή μιας επιμορφωτικής και ερευνητικής-διδακτικής δράσης για την παιδαγωγική αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαιδευτική πράξη με χειραφετικό γνωσιακό ενδιαφέρον. Το Υβριδικό Μοντέλο Εφαρμογής ενδοσχολικής επιμόρφωσης της διατριβής συνδέει την τεχνολογική και κριτικο-στοχαστική παιδαγωγική κατάρτιση με την υποστήριξη της τεχνολογίας ασύγχρονης εκπαίδευσης και τη διά ζώσης διδασκαλία. Εντάσσεται επιστημολογικά στο Κριτικό-Διαλεκτικό Παράδειγμα, το οποίο υιοθετεί το χειραφετικό ενδιαφέρον για τη γνώση και την κριτική συνείδηση και δίνει βαρύτητα στην πολιτική, ηθική, κοινωνική και κριτική διάσταση της διδασκαλίας. Η δράση αυτή εντάσσεται στο πρόγραμμα «Ε.P.I.C.T-Esperides», το οποίο υλοποιείται από το Εργαστήριο «Πλη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This emancipatory action- research started in February, 2006 and was completed in June, 2007.The main objective, was to put into practice an educational and research-teaching action for the pedagogical exploitation of Information Computer Technologies (ICT) anchored in the implementation of a Polymorphic Implementation Model of an e-Learning Critical Community for two teachers’ teams. The Hybrid Model for the in-school distance-based training programme was connected to the technological and the critical-reflective pedagogical instruction and supported by a blended approach: a Web based learning platform and face-to-face teaching. The research area was located within the Critical-Dialectical Paradigm; the latter adopts the emancipatory cognitive interest and critical awareness, and emphasizes the political, ethical, social and critical dimension of teaching. Critical-Dialectical Paradigm had been integrated in the project «Epict-Esperides», supported by the Laboratory of «Informatics in ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/23920
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/23920
ND
23920
Εναλλακτικός τίτλος
E-learning community for the pedagogical expoitation of information communication technologies: study of a polymorphic implementation model with an emancipatory approach to knowledge
Συγγραφέας
Φραγκάκη, Μαρία (Πατρώνυμο: Στυλιανός)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Ράπτης Αριστοτέλης
Μακράκης Βασίλειος
Γκιβάλου-Κατσίκη Άντα
Ματσαγγούρας Ηλίας
Λιοναράκης Αντώνης
Κόμης Βασίλης
Πολίτης Τάκης
Λέξεις-κλειδιά
Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών (ΤΠΕ); Ηλεκτρονικές κοινότητες μάθησης; Χειραφετικό γνωσιακό ενδιαφέρον; Πολυμορφικό μοντέλο εφαρμογής; Επιμορφωτική και ερευνητική-διδακτική δράση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
698 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)