Εκπαιδευτική παρέμβαση σε μαθητές γυμνασίων της επαρχίας Αγίου Βασιλείου στην Κρήτη για την πρόληψη της καρδιαγγειακής νόσου
Περίληψη
Περιεχόμενο της διατριβής αυτής ήταν ο σχεδιασμός, εφαρμογή και η αξιολόγηση ενός προγράμματος εκπαιδευτικής παρέμβασης (αγωγής υγείας) σε μαθητικούς πληθυσμούς μιας αγροτικής περιοχής της Κρήτης. Ο κύριος στόχος του προγράμματος αυτού ήταν η πρωτογενής πρόληψη της καρδιαγγειακής νόσου μέσω της αλλαγής των παραγόντων κινδύνου αυτής. Οι μαθητές των γυμνασίων της επαρχίας Αγίου Βασιλείου στην Κρήτη (Ν=301) αποτέλεσαν την ομάδα παρέμβασης και οι μαθητές μιας γειτονικής προς αυτήν επαρχίας (Αμαρίου) την ομάδα ελέγχου (Ν=211). Ο έλεγχος υγείας των μαθητών (στην αρχή και στο τέλος της παρέμβασης) περιελάμβανε μέτρηση σωματομετρικών παραγόντων και αρτηριακής πίεσης, λιπιδίων ορού, καταγραφή γνώσεων σε θέματα υγείας, καθώς και συμπεριφοράς σχετικά με το κάπνισμα, την κατανάλωση οινοπνεύματος και τη διατροφή. Η εκπαιδευτική παρέμβαση η οποία βασίστηκε στην κοινωνική γνωστική θεωρία, εφαρμόστηκε στις τάξεις των σχολείων με τη βοήθεια ενός αριθμού εθελοντών καθηγητών και ειδικά εκπαιδευμένης ομάδ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The content of this thesis was the planning, application and evaluation of an intervention program among junior high school students in rural Crete. The aim of this program was the primary prevention of the cardiovascular disease through the change of risk factors. The students of secondary schools from Agios Vasilios province (N=301) composed the intervention group and the students of secondary schools from Amari province (N=211) composed the control group. The health screening of the students at the baseline and at the follow-up included: measurements of anthropometric characteristics and blood pressure, serum lipids, recording of knowledge concerning health and cardiovascular risk factors, as well as behaviour concerning smoking, and alcohol consumption and dietary habits. The intervention, which was based upon social learning theory, was carried out in the class of the intervention group and the volunteer teachers had the responsibility for the students' education, in cooperation w ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (13.59 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.