Η αξιοποίηση των σύγχρονων διδακτικών προσεγγίσεων στην εκπαιδευτική πράξη: εφαρμογές στη διδασκαλία του μαθήματος της ιστορίας στο γυμνάσιο και στο λύκειο

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διατριβής ήταν να συμβάλει προς την κατεύθυνση της αναμόρφωσης της διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με την οργάνωση μιας έρευνας, ο θεωρητικός προβληματισμός της οποίας απορρέει από την ανθρωπιστική θεώρηση της εκπαίδευσης και από τις αρχές της συστημικής και της γνωστικής θεωρίας. Για το σκοπό αυτό - και με αφετηρία τα δεδομένα μιας πιλοτικής διερεύνησης που προηγήθηκε - σχεδιάστηκε, εφαρμόστηκε και αξιολογήθηκε μια εναλλακτική πρόταση μεθόδευσης της διδασκαλίας της Ιστορίας, η οποία δοκιμάστηκε για ένα ολόκληρο σχολικό έτος σε τρία γυμνάσια και τρία λύκεια της Θεσσαλονίκης και είχε ως σημείο αναφοράς το ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα. Βασική ήταν η παραδοχή ότι η δημιουργία συνθηκών διερευνητικής μάθησης, μέσα σε ένα επικοινωνιακό πλαίσιο που βασίζεται στις αρχές της αμοιβαιότητας, της ισότιμης συμμετοχής και της συμπληρωματικής παρουσίας εκπαιδευτικού και μαθητών στη διδακτική διαδικασία, μπορεί να συμβάλει θετικά στην αλλαγή ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this dissertation was to contribute to reforming the teaching of History in secondary education, by conducting a research based on the humanistic view of education, systems theory and cognitive theory. The research was developed in two stages. Initially a pilot study was made. In the second stage the findings were used in planning an alternative teaching proposal, which was applied and evaluated for a school year in three junior and three senior high schools in Thessaloniki. In the planning of the proposal the basic assumption was that learning based on principles such as reciprocity, equal participation and cooperative behavior in educational praxis can positively contribute to a change of the way students consider History. To accomplish this, previous knowledge, real life experience of the students and positive reinforcement were utilized in learning activities. In addition, the students were encouraged to participate in activities using the educational technology ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/20563
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/20563
ND
20563
Εναλλακτικός τίτλος
Using contemporary teaching methods in educational praxis: Teaching History in Secondary Education
Συγγραφέας
Ευσταθίου, Μαρία (Πατρώνυμο: Χ.)
Ημερομηνία
2005
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Ξωχέλλης Παναγιώτης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μάθημα ιστορίας; Διδασκαλία; Διδακτικές προτάσεις; Μάθηση; Σχολεία; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ (382 ; 132 σ.), εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)