Πρότυπα συμπεριφοράς και ασφάλειας πεζών σε αστικά οδικά δίκτυα

Περίληψη

Στόχος της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η ανάπτυξη προτύπων για την περιγραφή της συμπεριφοράς των πεζών ως προς τη διάσχιση οδών κατά μήκος διαδρομών σε αστικά οδικά δίκτυα, και ο υπολογισμός της αντίστοιχης έκθεσής τους στον κίνδυνο οδικού ατυχήματος. Για τον σκοπό αυτό, επιλέγεται μια τοπολογική θεώρηση του αστικού οδικού δικτύου, από την οποία προκύπτουν βασικές ιδιότητες των διαδρομών και των διασχίσεων οδού. Στη συνέχεια, αναπτύσσεται αλγόριθμος υπολογισμού του συνόλου επιλογών κάθε διάσχισης του πεζού κατά μήκος της διαδρομής και προτείνεται η προτυποποίηση της διαδικασίας επιλογής θέσης διάσχισης με χρήση προτύπων διακριτών επιλογών. Εξετάζονται εναλλακτικές υποθέσεις για τον τρόπο λήψης απόφασης διάσχισης οδού (διαδοχική λήψη αποφάσεων, συνολική λήψη αποφάσεων) και σε κάθε περίπτωση εξετάζονται διαφορετικά πρότυπα (πολυωνυμικά, ιεραρχικά, συνδυαστικά ιεραρχικά, μικτά). Επίσης, πραγματοποιείται έρευνα πεδίου καταγραφής διαδρομών πεζών, κατά την οποία συλλέγονται αναλυτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The objective of this PhD Thesis is to develop models of pedestrian crossing behaviour along trips in urban areas and to estimate the related accident risk exposure of pedestrians. For this purpose, a topological consideration of the urban road network is opted for, allowing to identify basic properties of pedestrian trips and crossings. Furthermore, an algorithm is developed for the estimation of the choice sets related to crossing decisions along a trip and a discrete choice modeling approach is proposed for crossing choices. Different hypotheses are examined with respect to road crossing decision making process (sequential or hierarchical decision making) and various models are tested in each case (multinomial, nested, cross-nested or mixed models). A field survey is then carried out, in order to collect data on actual pedestrian trips and crossings per road network, traffic conditions and pedestrian characteristics. The modelling results reveal increased probability of crossing at ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/18540
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/18540
ND
18540
Εναλλακτικός τίτλος
Modelling pedestrians' behaviour and safety in urban areas
Συγγραφέας
Παπαδημητρίου, Ελεονώρα (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής
Εξεταστική επιτροπή
Γιαννής Γεώργιος
Γκόλιας Ιωάννης
Σταθόπουλος Αντώνιος
Κανελλαϊδης Γεώργιος
Καρλάυτης Ματθαίος
Βλαστός Αθανάσιος
Πιτσιάβα-Λατινοπούλου Μαγδαληνή
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Πολιτικού Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Πεζοί; Συμπεριφορά; Οδική ασφάλεια; Οδικά δίκτυα, Αστικά
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
294 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)