Οι πρακτικές μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών στη διδασκαλία και μάθηση των φυσικών επιστημών: η σχέση τους με τη μάθηση του περιεχομένου και τις αντιλήψεις για τη φύση των φυσικών επιστημών

Περίληψη

Στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών (ΔΦΕ) υπάρχουν «γενικευμένες» υποθέσεις που περιγράφουν τη μάθηση. Για παράδειγμα: α) Η μάθηση ως «πρόσληψη» γνώσης που «μεταφέρει» ο ειδήμων / ο εκπαιδευτικός, ή β) Η μάθηση ως «ανακάλυψη» του υποκειμένου στην αλληλεπίδρασή του με το «αντικείμενο», ή γ) Η μάθηση ως «δόμηση» νέας γνώσης στη βάση της ήδη υπάρχουσας, ή δ) Η μάθηση ως «εννοιολογική αλλαγή», κ.ο.κ. Στη ΔΦΕ δεν φαίνεται να υπάρχουν αντίστοιχα «γενικευμένες» υποθέσεις που περιγράφουν την «πράξη» ή τις «πρακτικές» μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών. Η διαπίστωση αυτή, μαζί με την εμπειρική διαπίστωση ότι στον εκπαιδευτικό χώρο οι εκπαιδευτικοί μιλούν συνήθως με όρους «πράξης» και στη βάση αυτή συμβάλλουν στη συντήρηση ενός χάσματος ανάμεσα στη ΔΦΕ και την εκπαίδευση, δικαιολογεί τον ερευνητικό στόχο του διδακτορικού: A Να διατυπωθεί στο χώρο της ΔΦΕ (σε σχέση δηλαδή με τη βιβλιογραφία και τις πρακτικές της ΔΦΕ) μια υπόθεση-μοντέλο που να αναπαριστά τη διδακτική και μαθησιακή πρακτική με γενικε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In Science Education, while there are “generalised” hypotheses describing learning, there do not seem to be corresponding “generalised” hypotheses to describe the “praxis” or the “practices” of both students and teachers. This discovery led to the research aim of the doctoral thesis: to formulate a model hypothesis in Science Education representing the teaching-learning practice in a generalised way. The Teaching-Learning Practices model created was mainly led by Pickering’s epistemological model (1995). We postulated that the teacher’s or student’s practice is the connection of entities (materials and/or representations) which they make overtly in order to accommodate themselves to the resistances their “local” targets meet. A repeated action connected with the triad “target-resistance-accommodation” and supported by a coordinated “ensemble” of human, material and normative factors constitutes a practice (which the teacher or the student knows, exercises, learns…). The model has show ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/18499
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/18499
ND
18499
Εναλλακτικός τίτλος
Practices of students and teachers in the teaching / learning of science: the ralation between practices and content learning and the beliefs concerning the nature of science
Συγγραφέας
Πατσαδάκης, Εμμανουήλ
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Τσεφλές Βασίλειος
Καριώτογλου Πέτρος
Ψύλλος Δημήτριος
Χρυσαφίδης Κωνσταντίνος
Γαβρόγλου Κωνσταντίνος
Ανδρούσου Αλεξάνδρα
Ασκούνη Νέλλη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Πρακτικές; Διδασκαλία; Μάθηση; Φυσικές επιστήμες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
538 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)