Τα ζώα στο σχολικό πλαίσιο: αντιλήψεις παιδιών και εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τα ζώα

Περίληψη

Στην παρούσα εργασία διερευνήθηκαν: α) η σημασία την οποία αποδίδουν παιδιά σχολικής ηλικίας και εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην έννοια "ζώο" β) Οι επιμέρους ταξινομήσεις των ζώων & αντιλήψεις οι οποίες σχετίζονται με αυτές τις ταξινομήσεις γ) Αντιλήψεις - αξίες σχετιζόμενες με τα ζώα. Η σημασία της έννοιας "ζώο" διερευνήθηκε σε μαθητές και μαθήτριες, 10 και 11 χρόνων, αστικών και αγροτικών Δημοτικών Σχολείων, και σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης οι οποίοι/ες είχαν ποικίλη διδακτική υπηρεσία. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η τεχνική της συνέντευξης αναγνώρισης παραδειγμάτων. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με τη μέθοδο της διαρκούς σύγκρισης. Τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν ότι η σημασία που αποδίδουν παιδιά και εκπαιδευτικοί στην έννοια ζώο, είναι περιορισμένη και ανθρωποκεντρική. Παιδιά και εκπαιδευτικοί εξαιρούν τον άνθρωπο από το εύρος της έννοιας ζώο. Στον ανθρωποκεντρισμό του εύρους της έννοιας ζώο, προστίθεται το ανθρωποκεντρικό πλαίσιο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The study focuses on Greek Primary School pupils' and teachers' concepts, classifications, values and views about animals. In the concept study, 26 primary school pupils and 10 teachers were interviewed on the meaning of concept "animal", by means of interview about instances technique. Data were analyzed with constant comparative method. Results showed that the meaning of pupils' and teachers' concept "animal" is restricted and anthropocentric. Both pupils and teachers exclude human from animals, pupils also exclude some small invertebrates. The concept's meaning is anthropocentric means that they are making judgments and giving reasons using the human being as a point of reference. In the classification study, for the investigation of biological categories' presence, were used oral oddity tasks (both pupils and teachers) and paper and pencil tasks about personal taxonomies (teachers), that means: forming groups of animals and giving names to the groups formed, sorting an animal out ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/15109
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/15109
ND
15109
Εναλλακτικός τίτλος
Animals in school frame: primary pupils' and teachers notions about animals
Συγγραφέας
Παπαδοπούλου, Πηνελόπη (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2003
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
Κουμαράς Παναγιώτης
Καρυώτογλου Πέτρος
Πανταζής Παύλος
Τσιάκαλος Γεώργιος
Χιντήρογλου Χαρίτων
Ψύλλος Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ζώα; Βιολογία; Έννοιες; Ταξινομήσεις; Αξίες; Σχέση ανθρώπου ζώων; Περιβαλλοντική εκπαίδευση; Λαϊκή βιολογία; Ανθρωποκεντρισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
389 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)