Πλοήγηση στο ΕΑΔΔ ανά "Επιστημονικό πεδίο" : Εκπαίδευση
Πηγαίνετε στο:
0-9  |   A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z   |   Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
ή εισάγετε λίγα αρχικά γράμματα: 
 
Ταξινόμηση ανά:
Σε σειρά:
Αποτελέσματα/σελίδα:
ΗμερομηνίαΤίτλοςΣυγγραφέαςΚείμενο Διατριβής
2010A principled polysemy approach as an alternative to the conseptual metaphor theory for the study of time in GreekΧαραλαμποπούλου, Αικατερίνη
2009Quality evaluation of teaching and learning in higher education in NigeriaAndrew, Nifarta Peingurta A.
2013Quantitative and qualitative differences in reading performance between greek language teachers and 12th grade pupils and between adult dyslexics and non dyslexic studentsΡάπτη, Σοφία Μ.
2018Raising internet security and privacy awareness in primary and early secondary education via mobile gamificationΓιαννακάς, Φίλιππος Δ.
2020Reasoning skills and readingΠαναγιωτίδου, Ελπίδα Α.
2020Regulation of the quality of educational management in the public sector - kindergarten/school: the effects of economic, financial, institutional and legal factorsΓκαντάρα, Χρύσελπη Χ.
2013The relationship between psychological belonging, student performance and organisational culture in Greek primary educationΑνδρούτσου, Δέσποινα Κ.
2009René Goscinny: η πρόσληψη του έργου του στην Ελλάδα και η διείσδυσή του στο ελληνικό σχολείοΜίσιου, Μαριάννα Γ.
2025Répertoires plurilingues: enjeux pour l’appropriation de la langue de scolarisation et des langues étrangères dans le contexte grecΚαλαμακίδου, Ερμοφίλη Α.
1979Revision and standardization of the Wechsler intelligence scale for children - revised (WISC-R) for the age range 13-15 years in GreeceΑλεξόπουλος, Δημήτριος Σ.
2023The role of educational technology, artificial intelligence, and gamification in improving education and students’ cognitive and social-emotional development: development and evaluation of educational applications and serious games using extended reality and learning analyticsΛαμπρόπουλος, Γεώργιος Α. 
2019The role of fairytales in socialization process and in configuration of gender identity of children in preschool ageΜελίστα, Θεοδώρα Σ.
2013The role of FL aptitude and the executive functions of working memory and inhibition in FL vocabulary acquisition by young greek learners of englishΕυσταθιάδη, Καλλιόπη Ε.
2024The role of imaginative education in shaping cognitive skillsΜαυρέλος, Εμμανουήλ Σ.
2012The role of inflection in the structure of english as a second language: a developmental study of adult speakers of greekΔημητρακοπούλου, Μαρία Γ.
2015Le scénario pédagogique en classe de FLE intégré dans les curricula du collège public: une source de motivation pour l’ acquisition d’une certification A1 et A2 du KPG/DELFΜαυρίδου, Λήδα-Μαρία Δ.
2010The school health education curriculum in Greek secondary schools: policy and practiceΣουλτάτου, Πελαγία Μ.
2012Sentiment analysis of metaphorical languageΡεντούμη, Βασιλική Τ. 
2019A short-term longitudinal study of the forms and functions of relational aggression: associations with personality, social interactions, and emotionsΒουλγαρίδου, Ιωάννα Π.
1992Sozialgeschichte der lehrerausbildung in Griechenland am beispiel der “Maraslion” - lehrerausbildungsanstaltΠυργιωτάκης, Γεώργιος Ε.